Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La FE CCOO PV interposa davant el TSJ Recurs als Serveis Mínims imposats pel Rectorat a la vaga convocada del professorat associat de la UPV

Davant la Resolució feta de manera unilateral per Rectorat sobre serveis mínims, la darrera Assemblea de la Plataforma d’Associats-des de la UPV va decidir interposar Recurs per vulneració del dret fonamental donat que l’exercici del dret de vaga es veu invalidat davant la imposició dels Serveis Mínims.

27/04/2018.
    Presentació impugnació SSMM al TSJ per a la vaga del professorat associat de la UPV

Prèviament a aquesta Resolució per part de Rectorat ha hagut un intent d’acordar els Serveis Mínims entre sindicats i Direcció d’empresa, que va finalitzar sense Acord. La Vaga que ja porta dues setmanes (des del 16 d’Abril) viva està sent sotmesa a tensions i amenaces per part d’alguns Departaments als treballadors-res en Vaga, traslladant la Resolució de Serveis Mínims i advertint de que l’incompliment dels mateixos tindrà conseqüències.

Els sindicats convocants vam fer un comunicat on denunciàvem que la Resolució del Rector establia uns serveis mínims desproporcionats i on plantejavem que l´ocupador, en aquest cas la UPV, no pot imposar de forma unilateral els serveis mínims. També argumentàvem que la Resolució obliga a treballar a la totalitat del professorat associat, conculcant el dret constitucional de vaga.

Una vegada ratificada la decisió per l’Assemblea del Prof. Associat del passat 23 d’Abril, la FECCOOPV ha registrat el Recurs a aquestos Serveis Minims i ha demanat com a mesures cautelars, la suspensió d’aquesta Resolució.

En resum, per a CCOO aquesta imposició de serveis mínims són un brutal atac als drets fonamentals per a aquesta o per a qualsevol altra vaga que es puga donar en el futur en la UPV. No anem a acceptar imposicions ni conductes antisindicals. El sindicat reitera el seu compromís de continuar treballant per aconseguir les reivindicacions que han motivat la convocatòria de la vaga de professorat Associat. CCOO continuarà treballant, amb la negociació i la mobilització, per millorar les condicions de treball i la Universitat pública.