Federació d'Educació de CCOO PV | 23 d?abril 2024.

CCOO demana al Ministeri que aborde la negociació del model extraordinari d'accés a la funció pública docent

• Durant aquests dies s'estan desenvolupant les diferents proves de la fase d'oposició per a docents en tot l'Estat. Les dades manejades per CCOO confirmen el que el sindicat ja va advertir a l'anterior equip del Ministeri d'Educació: hi haurà places que es quedaran sense cobrir
  • Al País Valencià, dels 14.154 aspirants que s'han presentat, 6.871 han passat la primera fase, la qual cosa suposa un 48,5 % del total d'opositors, una cifra en línia amb la dels darrers processos.

17/07/2018.
Model d'oposicions

Després de la signatura de l'Acord per a la millora de l'ocupació pública, en el qual es va acordar la reducció de la temporalitat en les administracions al 8%, que en àmbits com l'educatiu supera el 25%, CCOO va exigir al Ministeri d'Educació que negociara un model extraordinari d'accés a la funció pública docent. L'anterior equip del Ministeri va desoir les reivindicacions de CCOO i va donar carpetada a aquest tema amb una negociació exprés i sense voluntat d'acord.

Les propostes de CCOO anaven encaminades a acordar un model extraordinari d'accés a causa de la situació especial que s'anava a viure en els següents processos d'oposicions, on, segons càlculs del sindicat, haurien de convocar-se al voltant de 150.000 places. La petició d'un model extraordinari respon al que ja ha succeït en altres períodes, com quan es van implantar la LOGSE o la LOE, amb un gran volum de places a estabilitzar. En la situació actual, el sindicat considera que s'han d'aprovar mesures que donen resposta a milers de docents que no han pogut obtenir la plaça per culpa de les retallades en l'oferta d'ocupació pública, així com dotar al procés de major coherència i transparència.

Per a CCOO és imprescindible que les proves de la fase d'oposició no tinguen un caràcter eliminatori, de manera que la persona aspirant puga demostrar totes les seues competències i no solament les teòriques, moltes d'elles ja acreditades en la formació inicial. D'aquesta forma, totes les persones podran acreditar també les competències pedagògiques i didàctiques que corresponen a la segona prova amb la defensa d'una programació i d'una unitat didàctica.

De moment ja sabem que al País Valencià, dels 14.154 aspirants que s'han presentat, 6.871 han passat la primera fase, la qual cosa suposa un 48,5 % del total d'opositors, una cifra en línia amb la dels darrers processos.

Entenem que el procés requereix de mesures que garantisquen una major transparència. Per a açò, és imprescindible que els criteris de correcció i avaluació siguen públics amb suficient antelació i es puguen consultar les correccions de l'examen.

Al novembre de 2017, el PSOE, juntament amb Units Podemos, van aprovar una Proposició No de Llei on s'arreplegaven aquestes mesures, i en la Conferència Sectorial d'Educació vuit comunitats van proposar canvis en aquest sentit. Per tot açò, CCOO demana que el Ministeri d'Educació òbriga al més prompte possible una negociació que permeta que les pròximes convocatòries incorporen aquests elements.