Federació d'Educació de CCOO PV | 25 d?abril 2024.

La FE CCOO PV exigeix la reversió definitiva de les retallades en ràtios i horaris

El Consell Escolar estudia hui l’avantprojecte de Llei estatal que obrirà la porta a la reversió definitiva de les retallades

17/09/2018.
    Revertir Retallades

La FE CCOO PV participa hui en la comissió permanent del CECV que estudiarà l’avantprojecte de Llei de millora de condicions per a l’ensenyament no universitari. L’avantprojecte permet revertir les retallades en educació introduïdes pel RDL 14/2012, entre d’altres en horari i ràtios.

L’horari de Secundària va ser augmentat a 20 hores lectives setmanals i les ràtios també van patir un augment significatiu. La FE CCOO PV exigeix a Conselleria d’Educació que desenvolupe la pròxima Llei el més aviat possible per a rebaixar les ràtios de totes les etapes i per a tornar a les 18 hores en Secundària i altres cossos.

La FE CCOO PV valora negativament que el projecte de Llei deixe el seu desenvolupament als recursos propis dels territoris i demana el finançament necessari. Recordem que CCOO PV és una de les entitats promotores de la campanya per un finançament just, necessari per a poder desenvolupar com cal les polítiques socials territorials.

Tot i això, el sistema educatiu valencià ha patit per massa anys unes retallades injustes que han fet caure el pes de la crisi sobre la població amb menys recursos. És per això que, independentment de seguir demanant un finançament just, considerem que la inversió en educació és prioritària i l’actual govern de País Valencià ha de prendre les mesures oportunes per revertir les retallades completament des del moment de la publicació de la nova Llei.

La FE CCOO PV exigeix negociar la normativa oportuna perquè les ràtios siguen les anteriors a les retallades i el curs 2019-2020 tot el professorat de Secundària i altres cossos tinga 18 hores lectives.