Federació d'Educació de CCOO PV | 19 de març 2024.

Pel compliment del Pacte del Personal Educador i Fisioterapeuta i inmediata convocatòria de la Comissió de Seguiment

La FE CCOO PV insta a Educació a complir el Pacte sobre millora de les condicions de treball del personal Educador d'Educació Especial, Educador Infantil i Fisioterapeuta i exigeix la convocatòria immediata de la Comissió de seguiment.

21/09/2018.
    Pel compliment del pacte PSEC

El Pacte de Mesa Sectorial de Funció Pública sobre millora de les condicions de treball, acordat entre Educació, Funció Pública i les Organitzacions Sindicals i signat el passat 3 de juliol de 2018, és fruit d'una llarga i complexa negociació que ha de concretar-se en una millora de les condicions laborals i de la qualitat educativa dels centres docents públics.

No obstant açò, des d'inici de curs, observem la imperant necessitat d'interpretar el Pacte per part dels qui hagueren d'aplicar-ho, en realitzar interpretacions gramaticals , o qüestionar paraules aïllades, frases, tasques o funcions, potser en previsió d'innombrables situacions que pogueren suscitar-se, la qual cosa suposa que en els centres s'efectuen requeriments als treballadors i treballadores que excedeixen de les previsions contingudes en el mateix.

La falta d'unes instruccions unívoques, concretes per part de la Conselleria d'Educació a les Direccions territorials, a la Inspecció Educativa i a la Direcció dels centres, que no deixen marge de dubte en l'aplicació del Pacte, limita la seua efectivitat en tot allò que pretén regular, com són funcions , tasques i criteris per a la distribució de la jornada.

A més, per a elaborar l'horari del personal Educador d'Educació Infantil, Especial i Fisioterapeuta, és necessari aplicar els esmentats criteris de distribució de la jornada, i aquesta falta de concreció, ha donat lloc a l'incompliment del Decret 175/2006, de 24 de novembre, del Consell, que en el seu article 11 ”requisits i procediment per a l'aprovació de l'horari de treball del personal que presten serveis en centres docents no universitaris” estableix que els horaris han de ser aprovats amb anterioritat a l'inici del curs escolar.

Cal assenyalar que, a data d'avui són els únics treballadors i treballadores de la Generalitat Valenciana l'horari dels quals no ha sigut aprovat.

Aqueixa falta d'instruccions clares ens obliga a forçar la convocatòria de la Comissió de seguiment del Pacte, la finalitat del qual és interpretar, vetlar pel compliment del mateix i atendre els dubtes que es generen de l'aplicació del mateix.

Per açò, des de la Federació d'Ensenyament de CCOOPV, hem exigit a la Direcció general de Funció Pública , la convocatòria immediata de la Comissió de seguiment del Pacte”.

Entenem que l’esperit i finalitat del Pacte és la millora de les condicions laborals del personal Educador d'Educació Infantil, Especial i Fisioterapeuta, i la qualitat educativa que sens dubte mereixen els xiquets i xiquetes del País Valencià.