Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

VIDES NO XIFRES

• A València la manifestació serà el 25N a les 12 hores la zona Glorieta i av. Navarro Reverter (principi carrer Colom). A Castelló la manifestació serà el 23N a les 18 hores al passeig Ribalta.
  • A Alacant concentració el 25N a les 12 hores a la plaça del Port. A Elx, concentració, diumenge 25N, a les 19 hores a la plaça de Baix

19/11/2018.
#VIDESNOXIFRES

FECCOOPV manifesta el rebuig més contundent a la violència contra les dones

Davant un nou 25N, Dia Internacional contra la Violència cap a les Dones, reiterem la nostra denúncia i repulsa contra les violències masclistes, que representen la manifestació més brutal de la discriminació entre dones i homes i una violació dels drets humans i llibertats fonamentals.

CCOO PV denuncia l'agreujament dels factors de la violència estructural: la persistència dels estereotips sexistes, l'absència de polítiques educatives igualitàries, la precarietat laboral, la desprotecció social, l’atur, la feminització de la pobresa i la insuficiència de recursos públics per a la prevenció, la protecció i l’atenció a les víctimes; factors de risc que incrementen decisivament la violència contra les dones.

Amb cada dona humiliada, assetjada, colpejada, violada i assassinada es trenca, de manera irreparable, el sistema democràtic. CCOO PV reclama el dret a la vida i a la igualtat, proclamat en la Constitució, davant les xifres esgarrifoses de dones assassinades. 971 dones assassinades per violència de gènere des de 2003, 51 en l’any 2017 i 43 amb data de novembre de 2018. 27 menors assassinats des de 2013, 8 menors en l’any 2017 i 3 amb data de novembre 2018.

Per a FE CCOO PV és urgent actuar i deixar d'acumular fredes dades que no reflecteixen la dramàtica i crua realitat, i engegar, sense més retard, els mecanismes i recursos necessaris per a la prevenció, la protecció i l’atenció de les víctimes de la violència de gènere.

CCOO manifesta la seua indignació davant una justícia que, en massa ocasions, maltracta les dones amb actituds arrogants, faltes de respecte i d'empatia per part d'alguns jutges, que emeten sentències i resolucions freturoses de la més mínima visió de gènere, que constitueixen un desistiment del deure de protecció a víctimes i menors, i desincentiven les dones en la seua complicada i difícil decisió de fer el pas de la denúncia. El sindicat posa també l'accent en la necessària formació en perspectiva de gènere de tots els agents que intervenen en la prevenció, l’actuació i l’atenció de les víctimes (cossos policials, personal de l'Administració, fiscalia, advocacia, professionals sanitaris i socials).

Exigim el compliment íntegre del Pacte d'Estat en matèria de violència contra les dones, i del Pacte valencià contra la violència de gènere i masclista, sorgits de la mobilització feminista i social. És imprescindible que les mesures acordades es porten endavant, estiguen coordinades i segueixen avaluades. És imprescindible la implicació de totes les parts, especialment de les administracions públiques. No podem deixar que aquests pactes és queden en paper mullat.

Des de CCOO creiem que es necessita d'una voluntat política ferma i decidida que canvie radicalment el tractament de la violència perquè es construïsca una societat, des dels pilars de la igualtat, lliure de violències sexistes, amb una visió integral que implique el conjunt de la societat i afavorisca el canvi cultural i educatiu necessari.

Actes i mobilitzacions al País Valencià

El 23 de novembre, farem un acte de protesta contra les violències masclistes que pateixen les dones, a la plaça Nàpols i Sicília de València, a les 11.30 h.

En l’acte participaran totes les persones integrants del Consell del CS de CCOO PV, màxim òrgan de direcció del sindicat.

MANIFESTACIONS

A Castelló la manifestació serà el 23N a les 18 hores al passeig Ribalta.

A Alacant concentració el 25N a les 12 hores a la plaça del Port.

A Elx, concentració, diumenge 25N, a les 19 hores a la plaça de Baix

JORNADES I TALLERS

València, 22 novembre. Taller 'Mata't tu primer'

València, 27 novembre. Assetjament sexual i assetjament per raó de sexe als centres de treball.

Alacant, 28 novembre. Assetjament sexual i assetjament per raó de sexe als centres de treball

Xàtiva, 27 de novembre: Tallers 'Causes i manifestacions de la violència masclista' i 'Ferramentes contra la violència de gènere'