Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

La FECCOOPV es manté com a primer sindicat de classe a l’ensenyament no universitari valencià

• La FE CCOO PV guanya les Eleccions Sindicals a les Universitats públiques valencianes
  • La FE CCOO PV guanya 1000 vots i perd un delegat en ensenyament públic no universitari, front a l’augment de la dreta sindical

05/12/2018.
Candidates eleccions 4D

La FE CCO PV s’ha presentat a les eleccions sindicals amb unes candidatures feminitzades, encapçalades a les tres províncies per dones i que a més a més són protagonistes també en els llocs d’eixida, de forma que el nostre sindicat garanteix la feminització real dels òrgans de representació d’un col·lectiu majoritàriament femení i encara discriminat en els llocs de decisió.

La participació ha suposat màxims històrics, al voltant del 75 % en les tres províncies. La FE CCOO PV agraeix al professorat l’esforç i, especialment, a les persones membres de mesa electoral, amb la responsabilitat de fer possible la votació i solucionar les incidències.

Les eleccions sindicals s’han celebrat amb normalitat, encara que amb algunes incidències en centres puntuals que han tingut problemes amb les paperetes de vot a primera hora de la jornada electoral. Aquests problemes puntuals s’han anat resolent de manera que finalment tot el professorat ha tingut garantit el seu dret a votació, així com el funcionament normal de les classes.

La FE CCOO PV ha obtingut més de 5.000 vots del total vora 40.000. Són 1.000 vots més que en les eleccions de 2014. Malgrat això, a falta del recompte definitiu, suposarà la pèrdua d’1 dels 26 delegats i delegades que en tenia. És, per tant, un resultat positiu per a la federació quant a vots, però que no s’ha vist reflectit en un augment de representativitat.

La FE CCOO PV queda com el primer sindicat de classe a l’ensenyament públic no universitari, passant a ser el tercer en representació en mesa sectorial, per darrere de l’STEPV, que perd la majoria absoluta dels vots, encara que la manté en delegats. La segona força sindical, l’ANPE, suposa un biaix cap a la dreta sindical de la mesa sectorial.

Pel que fa a les universitats públiques valencianes CCOO PV seguim sent la primera força sindical i la suma de forces progressistes és majoritària en el sector.

Volem donar les gràcies a la gent que ha participat i votat pel sindicalisme de classe en temps de retallades. Anem a seguir lluitant pels drets de la Classe Treballadora i per més i millor educació. Gràcies als i les apoderades, gràcies a la militància i a la nostra xarxa de delegats i delegades. Ells i elles són ara el nostre futur i el nostre compromís centre a centre per l’escola pública. La FE CCOO PV lluitarà per fer possibles els compromisos del seu programa electoral: reversió de les retallades, millora de les condicions laborals i lluita contra la bretxa de gènere.