Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

A causa de la volta arrere de les organitzacions patronals

FE CCOO PV convoca concentració d'Educació Infantil

Davant aquest escenari de paràlisi, CCOO convoca concentracions a tot l'Estat en defensa d'unes condicions laborals dignes del segle XXI, i fa una crida perquè les famílies se sumen de manera activa en la dignificació d'un primer cicle educatiu de qualitat que constitueix la base inicial de l'aprenentatge dels xiquets i les xiquetes de la nostra societat, clau per a un sistema educatiu de qualitat en igualtat.

13/03/2019.
    Concentració educació infantil

En la reunió mantinguda el passat 12 de març, les organitzacions patronals van decidir donar un nou i sorprenent gir a les negociacions tornant a la casella d'eixida.

CCOO entén que la intenció de les patronals, després d'un any i mig de negociacions, és endurir novament la negociació, anant fins i tot més enllà de les seues posicions inicials, i lamenta que no hagen sabut reconéixer la nostra voluntat d'acostament, així com l'esforç que es va fer en centrar la negociació en les revisions salarials.

El desenvolupament de la reunió no ha pogut ser més decebedora. La nova proposta patronal, en resposta a la presentada pels sindicats fa dues setmanes, passa per:
    • Revisió salarial de 2019 amb efecte des de l'1 del mes següent a la publicació en el BOE.
    • Les categories afectades per la pujada del SMI no tindran més revisions salarialsdurant el període de vigència del conveni 2019-2021.
    • Incloure un article que garantisca la naturalesa absorbible i compensable de tots els complements, amb independència de la seua naturalesa.
    • Retribucions:
    Educadora:
     2019: finalitzar l'any amb un salari base de 925€, sense CE.
     2020: 1,5% des de l'1 de setembre.
     2021: 1% des de l'1 de setembre.
    Mestres, directora gerent, subdirectora, directora pedagògica, titulada superior i titulada mitjana:
     2019: 2% en dos trams. 1% des de l'1 del mes següent a la publicació + 1% des de l'1 de setembre.
     2020: 2% des de l'1 de setembre
     2021: 1% des de l'1 de setembre, revisable a l'alça segons IPC.

Així, en defensa d’unes condicions laborals dignes, FE CCOO PV convocà concentració el 13 de Març les 18 h. contra la precarietat laboral en el primer cicle d'Educació Infantil

La Federació d'Ensenyament continua la campanya de mobilitzacions davant l'actitud immobilista de les patronals del sector i la falta de resposta a les propostes plantejades per treballadors i treballadores, i insta a les famílies a sumar-se en la dignificació del treball d'aquest col·lectiu.

Després d'anys d'ajustos, congelacions salarials i pèrdues de poder adquisitiu, i després de quasi dos anys negociant el conveni col·lectiu del sector sense pràcticament avanços, les organitzacions patronals han d'iniciar un procés negociador real que aborde les necessitats de milers de persones ocupades en el sector i permeta dignificar les seues retribucions i les seues condicions de treball.

CCOO ha traslladat a la Mesa Negociadora propostes de millora de les condicions laborals i la recuperació del poder adquisitiu.

Les nostres demandes no han tingut resposta i, de manera sistemàtica, s'han negat i rebutjat tots els nostres plantejaments.

La pretensió patronal de fixar la retribució de les persones educadores infantils entorn dels 900 euros mensuals, o que els mestres i les mestres augmenten la seua jornada laboral, és indignant, vergonyosa i mostra el seu absolut menyspreu a l'encomiable labor d'aquests col·lectius.

L'educació en l'etapa més primerenca deixa de ser una prioritat per a convertir-se en un negoci preocupat únicament per la rendibilitat econòmica.

Les treballadores i els treballadors del sector, després d'anys de sacrificis, no poden continuar sostenint sobre la seua esquena els costos d'una crisi que no van generar, mentre que les patronals, amb la seua actitud immobilista en la Mesa Negociadora, semblen voler perpetuar la situació.

És el moment de realitzar una aposta pel sector, que passa inexcusablement pel reconeixement de la labor desenvolupada pels treballadores i les treballadores que el sostenen i per la millora de les seues condicions de treball.