Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

La FE CCOO PV aconsegueix que l’increment de la massa salarial es dedique a combatre la bretxa de gènere

• Eixa bretxa es dona pel fet que són les dones qui en major mesura agafen els permisos i les excedències per cura de familiars, per la qual cosa al llarg de la vida laboral el sou és menor.

21/03/2019.
igualtat gènere

La FE CCOO PV aconsegueix que l’increment de la massa salarial es dedique a combatre la bretxa salarial de gènere

L’Acord de Millora d’Ocupació dona un increment del 0,25 % per a rebaixar bretxes salarials.

CCOO va aconseguir els Acords de Millora d’Ocupació, que són d’àmbit estatal i signats per CCOO, UGT i CSIF, i que suposen, a més de la millor oferta pública d’ocupació en dècades, un augment continuat de sou en tres anys que pot arribar a més del 8,5 %.

Part de l'ncrement salarial és un 0,25 % en l'any 2019 que s’ha d'utilitzar per a combatre bretxes salarials. La FE CCOO PV està preocupada per la bretxa de gènere existent en l’ensenyament públic de País Valencià, que està prop del 5%.

Eixa bretxa es dona pel fet que són les dones qui en major mesura agafen els permisos i les excedències per cura de familiars, per la qual cosa, al llarg de la vida laboral el sou és menor. La FE CCOO PV ha proposat en la mesa sectorial de hui que es dedique el 0,25 % a millorar les retribucions de les persones en eixes situacions. Conselleria està d’acord en l’objectiu del 0,25 % i estudiarà el tipus de complement o augment que podria aplicar-se dins de la legislació actual.

La FE CCOO PV reconeix que hi ha unes altres bretxes relacionades amb treballs iguals que no tenen les mateixes retribucions com ara la situació dels PTFP, substitucions de funcions que no cobren complement o professorat en pràctiques que no cobra triennis ni sexennis. També bretxes entre situacions administratives, com la reducció que pateix el funcionariat de carrera a partir del dia 91 de malaltia. Cal tindre una major partida pressupostària per fer front a eixes diferències, és per això que la FE CCOO PV hem demanat encetar una negociació salarial que permeta corregir eixes desigualtats.