Federació d'Educació de CCOO PV | 25 d?abril 2024.

Les oposicions docents al País Valencià s’inicien amb normalitat

La baixada de ràtios de persones opositores per tribunal, per baix de 60, pot ajudar a millorar en part les dificultats pròpies d’aquest procés

26/06/2019.

Aquest matí s’ha iniciat la fase oposició per al professorat valencià de secundària i altres cossos. El resultat d’aquestes oposicions serà que 4.636 places precàries passaran a ser ocupació estable.

Recordem que aquestes oposicions s’emmarquen en un Acord estatal de Millora de l’Ocupació, on CCOO va liderar unes reivindicacions que al País Valencià s’han concretat en diversos aspectes, entre els quals es destaquen millores laborals, estabilitat laboral i estabilitat per a les plantilles dels diferents cossos docents. En concret, al País Valencià suposarà quatre convocatòries d’oposicions entre 2018 i 2021, dues per a mestres amb un total de 5.500 places, i dues més per a secundària i altres cossos amb un total de 7.500. En total, 13 mil persones que s’incorporaran al sistema com a funcionàries de carrera i dotaran d’una estabilitat a les plantilles molt superior a l’actual.

En la convocatòria de mestres de 2018 el procés es va donar de forma satisfactòria i les 3.000 places convocades cap va quedar deserta. És cert que els tribunals van haver de fer un esforç molt gran amb unes condicions difícils per poder dur la tasca amb garanties. S’ha avançat en millores, com ara les Comissions de Coordinació dels tribunals o el fet de rebaixar de nou la ràtio de persones opositores per tribunal fins a situar-la per baix de 60, la qual cosa esperem que ajude a millorar especialment la situació dels tribunals. Però continuem amb uns centres amb instal·lacions no preparades per al seu ús en dates de calor, la qual cosa no ajuda gens a l’esforç de les persones opositores ni al treball dels tribunals.

En definitiva, les oposicions s’han iniciat amb normalitat i amb les garanties pròpies d’un procés com aquest, en el qual milers de persones viuen moments d’esforç i tensió com una oportunitat d’obtenir un lloc de treball estable.

Les persones permanents del nostre sindicat han estat i estaran presents als centres on es realitzen les proves durant les properes dates per tal d’acompanyar i assessorar a les persones opositores.