Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

La FE CCOO PV valora l’esforç dels tribunals d’oposicions

05/07/2019.
    Tribunals oposicions

Els tribunals d’oposicions fan un treball necessari, complex i molt important. La FE CCOO PV considerem que comptar amb professorat actiu és el més adient per a valorar a qui aspira a ser professor, tot i que aquest treball es realitza després de moltes tasques pròpies del final de curs.

L’esforç de les persones que són tribunal és el que permet avaluar al personal opositor amb totes les garanties, i és per això que el nostre sindicat reconeix i agraeix que gràcies als tribunals és possible garantir unes oposicions docents que significaran més estabilitat per a les plantilles i estabilitat laboral per a més de quatre mil persones opositores del procediment d’enguany.

Aquesta convocatòria ha significat un avanç en algunes millores de cara a la funció dels tribunals, com ara les Comissions de Coordinació dels tribunals o el fet de rebaixar de nou la ràtio de persones opositores per tribunal fins a situar-la per baix de 60.Així i tot, els tribunals treballen fins a 12 hores diàries amb uns condicionants estressants propis de la seua funció i amb les habituals situacions sobrevingudes a les quals han de donar solució immediata.

Per a CCOO és imprescindible avançar en qüestions com ara els terminis per a poder avaluar les proves, major nombre de tribunals, el trasllat de les proves a instal·lacions condicionades front a les elevades temperatures o les dietes de les persones que formen part del tribunal.

En definitiva, per a fer possible que l’ensenyament públic valencià compte amb plantilles estables y professorat fix mitjançant les oposicions, el pes recau en les esquenes d’uns companys i companyes que necessiten millors condicions, comprensió i suport.

Tot el nostre agraïment i suport per a les persones que integren els tribunals d’oposicions.