Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

La FE CCOO PV exigeix a Conselleria que les vacants sense cobrir de l’oposició es convoquen en 2020

290 persones més han superat la primera fase després de les al·legacions

09/07/2019.

Després de la primera fase del concurs-oposició a cossos docents en què es convoquen 4616 vacants, la FE CCOO PV ha fet un estudi que determina que hi haurà vacants sense cobrir. Un total de, almenys (a falta de la segona fase), 409 vacants de 18 de les 57 especialitats convocades.

Aquesta és la major convocatòria d’oposicions en dècades, en aplicació de l’Acord de Millora d’Ocupació que aconseguirà una de les majors transformacions d’ocupació precària en estable. En eixe sentit, la FE CCOO PV considera una mala notícia que al final del procediment queden places sense cobrir.

La FE CCOO PV ha demanat a Conselleria que totes les places sense cobrir de l’actual convocatòria es convoquen en 2020, any en què també tindrem oposicions dels mateixos cossos.

Històricament la mitjana de places sense cobrir en oposicions a aquestos cossos ha estat al voltant del 8-10 %, depenent d’any i territori. Enguany les 409 vacants suposen el 8,86 % de les convocades. Per cossos, a falta de les actes d’Arts Plàstiques i Disseny, seran 329 en Secundària (8,82 %, amb 7 especialitats afectades de les 24 convocades), 74 en PTFP (12,75 %, amb 8 especialitats afectades de les 15 convocades, a falta de conéixer les actes d’una d’elles) i 4 en dos de les quatre especialitats d’EOI (2,42 %). De moment, no n’hi ha cap vacant sense cobrir en el cos de Professorat de Música i Arts Escèniques.

La FE CCOO PV ha detectat que la major quantitat de vacants sense donar estarà en les especialitats de Matemàtiques i Valencià de Secundària (almenys 181 i 88, respectivament). De fet, llevant eixes dues especialitats el total de places sense cobrir seria el 3,03 %, molt lluny del 8-10 % històric. Això ens fa demanar a Conselleria una revisió dels criteris de correcció i avaluaciò d’ambdues especialitats, extensiva a la resta d’especialitats que deixaran places desertes. Demanem una avaluació en profunditat de l’actual procediment per aconseguir tant millores garanties com condicions de treball dels tribunals per al pròxim procediment de 2020.

El número de vacants desertes serà menor després del procediment d’al·legacions a les notes provisionals. Fins ara, 144 dels 338 tribunals han augmentat el número de persones considerades aptes en la primera fase, de manera que 290 persones més seguiran en el procediment. La FE CCOO PV recorda que el treball dels tribunals ha sigut ingent, amb jornades de més de dotze hores en alguns casos. I, encara això, han resolt el procediment d’al·legacions amb les garanties necessàries. La FE CCOO PV demana una revisió de les condicions de treball dels tribunals abans de la convocatòria de 2020.

La FE CCOO PV continuarà demanant canvis en el procediment. Específicament la no eliminatorietat de les proves de l’oposició, de manera que qualsevol aspirant tinga oportunitat de demostrar la seua capacitat en les quatre proves: teòrica, pràctica, pedagògica (programació) i didàctica (unitat o guia).

La FE CCOO PV dóna suport a totes les persones que participen en el procediment (de l’orde de 18.000 aspirants i quasi 2.000 membres de tribunals i comissions) mitjaçant el correu CCOOtajuda@pv.ccoo.es , la atenció directa pels seus permanents i la convocatòria d’assemblees informatives (25 de juliol les 10 h. en les seus d’Alacant, Elx, Castelló i València).