Federació d'Educació de CCOO PV | 25 d?abril 2024.

La FE CCOO PV crida a la participació de la Comunitat Educativa a la setmana d'Acció pel Clima

Invertim en educació, combatem el canvi climàtic. Salvem el planeta. FE CCOO PV per unes infraestructures escolars més sostenibles. L’anàlisi feta per la FECCOOPV indica que la instal·lació de plaques fotovoltaiques als centres educatius del PV conduiria a que en 5 o 6 anys els centres serien autosuficients energèticament. Informe d'actuació en centres educatius per la emergència climàtica @educacio_ccoopv #EmergènciaClimàtica, #Teach4Climate, #EducaPelClima

23/09/2019.

FE CCCOO PV Emergència climàtica

La FECCOOPV presenta un estudi amb propostes per harmonitzar confort tèrmic amb sostenibilitat a les infraestructures educatives. La instal·lació de plaques fotovoltaiques, junt amb altres mesures de sostenibilitat, podrien fer que els centres generaren energia de tal forma que en un període de 5 o 6 anys podrien inclús retornar al sistema part de la energia generada. L’estudi analitza les infraestructures escolars des del punt de vista de la sostenibilitat assenyalant mancances i fa propostes de millora per pal·liar aquestes.

Els efectes del canvi climàtic van deixant-se notar cada vegada més. L'empremta de l'acció humana és responsable de moltes de les conseqüències que patim. Des de la FECCOOPV, com a docents tenim la responsabilitat compartida d'educar les futures generacions per tal de preservar la Terra heretada. I també d'escoltar eixa futura ciutadania que clama contra la destrucció del planeta que veuen allò que els deixarem.

En el dia a dia dels centres docents, a més de la tasca educativa que moltes i molts docents ja fan envers, cal reforçar amb més propostes pedagògiques i també sobre els edificis que alberguen l'educació, ja que també esdevenen en si mateix un full de ruta que ensenye i marque com ser tèrmicament confortables alhora que sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.

Per això, des de la FE CCOO PV, com a part d'una organització sindical de classe treballadora, ens plantegem contribuir a aquest canvi fent propostes respecte a les edificacions educatives. Propostes compatibles i que es poden portar a terme des de la perspectiva de declarar l'emergència climàtica en la qual estem immerses. Propostes econòmicament sostenibles i que portarem a la Conselleria d’Educació.

És responsabilitat de totes les persones fer esforços per deixar una Terra menys malalta de la que existeix ara. Un planeta que es veu en perill per l'acció humana pot revertir-se amb el compromís de la humanitat.

Des de la FECCOOPV acceptem aquest compromís i per això ens hem posat a la feina. Plantegem, proposem, actuem. Aquest és el nostre gra de sorra per frenar el canvi climàtic.

Documentació associada