Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

La FECCOOPV denuncia la situació de risc a un IES de Gandia pel treball de les grues al pati

Amb motiu de les festes de Gandia, l'Ajuntament del municipi organitza els concerts de la Fira que se celebren al recinte de l'IES Maria Enríquez. El muntatge de l'escenari amb grues i camions al pati es duu a terme mentre el centre està realitzant la seua activitat lectiva amb el risc i molèsties que això comporta.

27/09/2019.
    grua al pati

Com a les anteriors quatre edicions de la Fira de Gandia, la ubicació dels concerts més multitudinaris de les festes és al pati de l'IES Maria Enríquez. Aquest fet ha estat denunciat en repetides ocasions per l'AMPA del centre, que argumenta que en acabar el pati queda amb prou desperfectes. D'aquest malestar s'ha informat l'Ajuntament de la ciutat en edicions anteriors.

Enguany, a més, per tal de procedir al muntatge de l'escenari, tant els camions com la grua que ha d'alçar les parts l'escenari, han entrat al pati de l'IES dos dies abans del començament de les festes, mentre es duen a terme les activitats quotidianes d'un dia lectiu.Aquesta situació no només dificulta l'activitat docent pel soroll dels treballs al pati, sinó que suposa un perill per a l'alumnat que està convivint a l'hora de l'esbarjo amb les màquines treballant, segons manifesta l'esmentada AMPA i docents del centre afectat.

Malgrat l'autorització de l'entrada del material i de la grua per al dia 26 de setembre a la vesprada, en acabar l'activitat habitual amb alumnes, el fet és que s'han presentat al centre dos dies abans, el 24, a les 8.00 del matí. Tot i comptar amb informe favorable de la Inspecció, aquests fets han produït un malestar notable en la comunitat educativa.

Des de la FECCOOPV, considerem que les situacions que comporten risc per als alumnes i docents o que distorsionen el normal funcionament d'un centre educatiu, no haurien d'estar presents. Exigim a l'Administració que s'abstinga d'organitzar aquests muntatges mentre hi ha activitat lectiva al centre.