Federació d'Educació de CCOO PV | 25 d?abril 2024.

La FE CCOO PV, juntament amb la resta de sindicats que hem negociat el conveni, exigeix la signatura del Conveni Laboral de les Universitats Públiques Valencianes preacordat fa cinc mesos

El text del conveni ha estat negociant-se durant més de tres anys i fa cinc mesos que es va signar com a preacord

27/09/2019.
    signatura preacord universitats

El dia 24 de setembre, l’equip responsable d’Universitats de la nova Conselleria d’Innovació i Universitats (Secretari Autonòmic i Directora General) va comunicar als sindicats signants del preacord fet el 24 d’abril, quin és l’estat actual de la tramitació del Conveni Col·lectiu. El Ministeri d’Hisenda havia plantejat objeccions a les millores salarials i la Generalitat te dubtes sobre si ha de ser part signant del conveni. Aquest darrer fet no és coherent amb la participació activa que s’ha tingut durant els més de 3 anys que ha durat la negociació. En aquest sentit, tant els Sindicats com les Universitats vàrem deixar ben clar que la Generalitat ha de signar el Conveni, perquè ha estat part molt activa en la seua negociació i perquè ha de ser la garant (normativa i financera) de la seua aplicació.

Cinc mesos abans, el 24 d’abril, Sindicats, Universitats i la Conselleria d’Educació (representada pel propi Conseller) vàrem signar el preacord del III Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de les Universitats Públiques Valencianes. Aquest preacord implicava que el text estava totalment tancat i que només quedava pendent de la seua ratificació formal per banda dels respectius òrgans de govern de cada organització o institució. A hores d’ara, cinc mesos després, encara no s’ha signat l’acord definitiu i, per tant, el Conveni no pot ser publicat ni entrar en vigor. Les treballadores i treballadors de les Universitats no han vist encara reflectides en les seues nòmines i en les seues condicions de treball les millores que suposa aquest Conveni, llargament esperat.

És convenient recordar que som l’única comunitat autònoma que no disposa d’un conveni col·lectiu per al personal laboral de les universitats públiques que equipare i harmonitze les condicions en les 5 que tenim al País Valencià. Una peculiaritat que cal resoldre i que tan sols depen d’una signatura.

Exigim, per tant, el compliment dels compromisos manifestats pel representants de la Conselleria d’Universitats, i que durant el mes d’octubre se signe definitivament el conveni i puguen començar a aplicar-se urgentment les millores laborals i retributives que mereix el personal laboral de les nostres Universitats.