Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

La FECCOOPV col•labora amb les Missions de la Memòria

10/12/2019.
    Missions Memòria

Des de la Coordinadora d'Associacions per la Memòria Democràtica del País Valencià, s'han creat les MISSIONS DE LA MEMÒRIA amb l'objectiu de col•laborar amb el coneixement i recuperació de la memòria democràtica en els nostres centres educatius.

Com ja sabreu a Paterna estan soterrats en fosses comunes més de 2.000 represaliats del franquisme. Represaliats que fins hui han sigut oblidats i que és ara (després de 80 anys) quan els seus familiars han pogut començar amb les tasques de recuperació. Per això, ofereixen la possibilitat de realitzar una conferència sobre la repressió franquista després de la guerra.

La xarrada dura aproximadament hora i mitja i els conferenciants serien:

• Un Arqueòleg Forense de "Arqueoantro" responsable de les excavacions a Paterna.

• Un familiar dels represaliats de Paterna.

• Un represaliat del franquisme i representant de la querella Argentina.

També s'ofereix la possibilitat de poder realitzar una visita guiada pel cementeri de Paterna i pel camp d'execució (antic camp de tir).

Aquestes activitats les realitza voluntàriament la Coordinadora amb la col·laboració de "Arqueoantro" i són totalment gratuïtes. Estan previstes realitzar-les entre el 13 i el 31 de Gener pròxim, aprofitant l'atur de les excavacions durant aqueixes dates.

Els IES d'acció preferent són els ubicats als següents municipis: Sagunt, Benaguasil, Bétera, Llíria, La Pobla de Vallbona, Requena, Utiel, Xest, Aiora, Enguera, Moixent, Xàtiva, Bocairent, Ontinyent, Tavernes de la Valldigna.

Per a qualsevol aclariment i/o començar a concretar dates, us podeu dirigir als i les vostres Permanents Sindicals o directament a aquest correu ensenyament@pv.ccoo.es