Federació Ensenyament CCOO-PV | 4 de junio de 2020

Permís IGUALITARI per Lactància. Ara sí!

Les dues persones progenitores poden gaudir de la lactància al finalitzar el permís de paternitat i maternitat respectivament

04/02/2020.
    Cambios normativos en relación con los permisos de paternidad y lactancia.

Per fi ja és una realitat! Segons unes instruccions rebudes aquesta setmana, les dues persones progenitores poden gaudir de la lactància al finalitzar el permís de paternitat i maternitat.

✍ Per gaudir d’aquest dret, cal sol·licitar el permís per lactància 15 dies abans de finalitzar els permisos de maternitat i de paternitat i cal adreçar-se a Personal de la Direcció Territorial en la qual es treballa (Alacant, València o Castelló).

✊ Aquestes Instruccions posen fi a un període de procediment incorrecte, ja que no s’estava aplicant la normativa actualitzada, el RD-L 6/2029, que va entrar en vigor el 8 de març del 2019, el qual modificava tant l’Estatut de Treballadors i Treballadores com el Text refós de l’Empleat Públic, de manera que les dos persones progenitores tenen dret al permís per lactància.