Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

Unitat en defensa del sector d’oci educatiu i animació sociocultural

26/03/2020.
    Oci educatiu; educació no formal

Des de la Federació d'Ensenyament de CCOO del País Valencià, com a organització sindical representativa al sector professional de l'oci educatiu i l'animació sociocultural, volem transmetre la nostra preocupació per la situació econòmica i laboral de treballadors i treballadores d'aquest sector com a conseqüència de la crisi sanitària que patim.

En col·laboració amb l’Associació Valenciana d’Empreses Culturals i Oci Educatiu (AVECOE), la FE CCOOPV som conscients de la necessitat de defensar aquest sector i per això compartim les propostes fetes per aquesta entitat a la Conselleria de Economia.

Les mesures adoptades fins el moment per la Conselleria d’Educació, sols afecten el monitoratge dels serveis de menjadors escolars contractats per la Conselleria. És necessària la protecció de tot treball relacionat i a voltant dels centres educatius. Perquè fins al moment la Conselleria d’Educació no ha contemplat cap altra mesura per al conjunt de serveis dels centres educatius, com la neteja dels centres d’algunes localitats, les aules d’acollida matinal, serveis de suport a les jornades continuades o programes preventius i socioeducatius.

Instem a les administracions públiques, especialment les locals, a la NO suspensió de contractes públics, proposem a la Conselleria d’Economia i a la d’Educació mesures de suport econòmic, i instem a les entitats i empreses a NO acomiadar a ningun treballador o treballadora.

Per al nostre sindicat allò primer ha de ser salvar la salut i les vides, i després salvar el treball. Esperem que des de Conselleria d’Economia es prenguen mesures que ajuden a salvar el treball i el sector d'oci educatiu i animació sociocultural.