Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

Propostes per a establir mesures de prevenció i salut davant la COVID-19 en ensenyaments de Música i Dansa

La FE CCOO PV hem fet arribar a la Conselleria d’Educació una bateria de propostes per a acarar tant les proves d’accés a conservatoris de Música i Dansa com per al desenvolupament de les classes durant les diferents fases de desescalada o en la nova normalitat, ja que es requereix una especificitat per a aquests ensenyaments.

27/05/2020.
    COVID19 Universitats

MÚSICA

En l'ús dels instruments per a la interpretació de peces musicals, així com en cant, pot haver-hi una concentració major de gotes en forma d'aerosol de les que es produeixen en parlar. A més, en l'ús dels instruments de vent, corda, piano, hi ha un contacte amb superfícies susceptibles d'albergar el virus i es requereixen instruccions per a evitar el contacte, tant entre l'alumnat com entre el professorat, més enllà de les recomanacions generals per a tota la població.

Així, considerem com a precaucions mínimes (tant per a les proves com per a les classes):

-Durant les sessions s'ha de respectar, almenys una distància de 2 metres entre les persones assistents, igual en les assignatures de llenguatge musical, teòriques i cor.

-S'han d'establir pauses de 15 minuts per ventilar la sala/aula, entre les sessions.

-En l'activitat teòrica i de llenguatge musical de la prova d'accés es respectarà la distància mínima de 2 m entre l'aspirant i el professorat. El nombre d'aspirants per aules serà proporcional als metres quadrats de l'aula.

-Per als instruments de vent s'ha d'establir una habitació/sala/aula condicionada on s'està interpretant on hi haja ventilació natural, si és possible, que tinga una paperera amb tapa i pedal, amb una bossa de tancament hermètic que s'anirà canviant, perquè cada alumne puga buidar l'aigua de condensació que es produeix a causa de l'espiració en els instruments de vent.

-És recomanable l'ús de pantalles de protecció que exercisquen de barrera de les partícules de saliva entre alumne i professor, i en cas del pianista acompanyant.

-En els moments de no execució amb l'instrument, s'haurà d'usar obligatòriament la màscara.

-En el cas de l'especialitat de piano, serà necessari la rentada de mans i la neteja de les tecles abans i després de cada ús, a l'igual en les proves de l'especialitat i dels pianistes acompanyants a les proves.

-Per als instruments de corda és recomanable l'ús de pantalles o que el tribunal aquest a distància mínima de 2 m.

-En el cas d'Orquestra o Música de Cambra s'haurà de mantindre una distància de 2 metres mínim. Les sales d'assaig haurien de ser tan grans com es puga i regularment ventilades. El nombre màxim de participants ha de correspondre's amb les recomanacions actuals i els metres quadrats de la sala.

DANSA

Per a exercicis pràctics en dansa, a més de les indicacions generals de distància de 2 metres, caldria observar:

-Han de tindre un vestuari per a canviar-se. I prendre les mesures corresponents en aquests tipus de departament.

-En les proves pràctiques hi haurà un pianista acompanyant, si hi ha canvi de pianista s’haurà desinfectar el teclat.

-Els aspirants o les aspirants realitzen un esforç físic amb moviment per l’aula, per tant, després de cada exercici hauria de desinfectar el sostre i ventilar durant un temps determinat.

-Hi han exercicis individuals i de grups. S’establirà el nombre i ordre en que s’efectuarà l’exercici i després d’haver finalitzat el grup en qüestió s’haurà de disposar de personal de neteja per desinfectar el sostre i mobiliari, fins que s’avalua el pròxim grup.

-Hi haurà un tribunal avaluador que hi caldrà aïllar amb una mampara o el distanciament mínim de 2 m.

Des de FE CCOO PV ens mantindrem vigilants perquè s'observen i s’hi complisquen aquestes mesures.