Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic agraeix a la comunitat educativa l’esforç davant la Covid-19

Com a membres de la mateixa llancem la Campanya Matricula'ns en la Publica i en Valencià

12/06/2020.
    Campanya Matricula'ns en la Pública

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, formada per les organitzacions, FAMPA-València, STEPV, FE CCOO PV, FeSP UGT PV, Escola Valenciana, CAVECOVA, CGT, FAAVEM, FEPV, BEA, Saó, Sindicat d’Estudiants, FEU, Acontracorrent, Associació de Directors i Directores de Primària, Associació de Directors i Directores de Secundària, Moviments de Renovació Pedagògica, ADIDE, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i Valencia Laica ha volgut posar en valor i fer públic l’esforç i treball de tota la comunitat educativa, AMPA, professorat, personal no docent i administracions per fer front a la situació extraordinària derivada de la Covid-19 a l’àmbit educatiu.

Des que el passat 13 de març la Conselleria d’Educació i la Conselleria de Sanitat Universal, conjuntament, i amb les indicacions del Ministeri de Sanitat, van suspendre l’activitat educativa fins nova orde, en tots els nivells de l’ensenyament la Plataforma valora que, des de cada responsabilitat, s’ha donat suport i acompanyat a l’alumnat per continuar el seu procés d’ensenyament-aprenentatge mitjançant les diferents plataformes i treballs on-line que s'han posat a disposició de la comunitat educativa.

“Pensem que la situació d’emergència sanitària ha estat i continua estant un problema educatiu i social i, que ara més que mai, hem de garantir el dret a l'educació”, afirma Rubén Pacheco, president de FAMPA-València i portaveu de la Plataforma.

Recursos i atenció urgent per a l’alumnat

La Plataforma considera que és urgent i necessari saber quin escenari educatiu ens trobarem a l’inici de curs de setembre amb la major concreció possible, per tant li demana a la Conselleria que destine tots els recursos possibles per a garantir l’atenció educativa de qualitat a tot l’alumnat, sobretot al que més ho necessita.

Sempre ho ha fet però hui amb més insistència, la Plataforma reivindica diàleg i participació perquè la Conselleria d’Educació implemente moltes més accions que ens indiquen quin model d’escola es va desenvolupar com a conseqüència de l’emergència sanitària i que, per suposat, ha de millorar les condicions de l’escola pública, de l’alumnat i les famílies i del professorat.

En eixe sentit, la Conselleria ha d’atendre les peticions de la comunitat educativa que es concreten en les següents millores: la reducció de la ràtio d’alumnat per aula i nivell, increment de plantilla, el foment de la participació de les famílies, la millora en les infraestructures, l’avanç cap una escola equitativa, coeducativa i inclusiva amb una clara aposta per la conciliació de les famílies, la garantia de l’accés a l’ensenyament en valencià que assegure els drets lingüístics i més formació en l’ús de les tecnologies digitals de comunicació i més recursos per a famílies i professorat per assolir millor gestió de l’educació no presencial i autogestionada.