Federació d'Educació de CCOO PV | 24 d?abril 2024.

Acord de reducció d’hores lectives del professorat valencià

• La FE CCOO PV trasllada a la Mesa Sectorial la voluntat de la signatura de l’Acord tal i com ha expressat la seua afiliació mitjançant consulta
  • El 74% de l’afiliació participant en la consulta s’ha mostrat favorable

02/07/2020.
Hores lectives

D’acord amb el compromís de participació adquirit, la FE CCOO PV varem llançar una consulta en la qual l’afiliació podia expressar la seua voluntat o no de signar l’Acord a més de traslladar totes les consideracions que estimara oportunes.

Segons el resultat d’aquesta consulta, el 74% de l’afiliació participant s’ha mostrat a favor, mentre el 26% ho ha fet en contra.

Aquest matí, en Mesa Sectorial el nostre sindicat hem defensat aquest posicionament que la nostra afiliació ens ha traslladat, a més de dubtes i qüestions aportades en la mateixa consulta.

Recordem que l’Acord contempla bàsicament les següents mesures:

- El professorat de secundària tindrà 18 hores lectives i el cos de mestres tindrà 23 hores lectives en el curs 2021-2022

- Augment de més de 1000 docents més per a l’Ensenyament Públic al proper curs

- Reducció d'una hora lectiva per al professorat que treballe per àmbits en 1r de l'ESO a partir del curs 2020-2021

- Pacte de mesures d'organització per a garantir la seguretat i la presencialitat per a l'inici del pròxim curs 2020-2021

D’altra banda, la FE CCOO PV hem sol·licitat que la negociació de les instruccions d’inici de curs de tots els ensenyaments s’avance el més possible. Considerem necessari resoldre la confusió que generen les indicacions per la situació de pandèmia i la seua interferència amb les habituals instruccions d’inici de curs, tot i que estan relacionades per l’excepcionalitat d’aquest curs.