Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La FECCOOPV donem suport a la “Jornada virtual en coeducació matemàtica. Trencant estereotips”

Inscripció Gratuïta. A partir de l'1 de setembre en http://www.coeducamates.uji.es/m

07/09/2020.
    Cartell Jornades

Per què una Jornada de Coeducació Matemàtica?

Falten vocacions en l'àrea STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), però, a més, la bretxa de gènere en disciplines STEM és un fet reconegut. D'acord amb la llei (Llei d'Igualtat, Llei contra la violència de Gènere, Llei de la Ciència, Llei orgànica 2/2006, Reial decret 1393/2007, Llei 9/2003, de 2 d’abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes de la Comunitat Valenciana, etc.), s'ha de promoure la igualtat de gènere des de l'activitat docent de totes les matèries, STEM i no STEM, rebutjant els estereotips sexistes, en tots els nivells educatius, des d'infantil, primària, secundària fins a universitat.

No obstant això, no es dona formació específica en coeducació en matemàtiques (ni coeducació en ciències i tecnologia, en general) en les universitats, ni a posteriori. Justament, no es dona formació específica sobre com coeducar en matèries STEM. A més, NO existeix cap assignatura obligatòria en igualtat en els graus en educació infantil, primària i màsters de formació de professorat en secundària en les universitats espanyoles. A causa d'aquest incompliment, el Govern espanyol va ser recriminat per la CEDAW (Comité per a l'eliminació de la discriminació contra la dona de Nacions Unides), en el seu últim informe.

Aquesta Jornada sobre coeducació en l'àmbit de les matemàtiques pretén difondre com dur a terme un ensenyament de les matemàtiques igualitària i que trenque amb estereotips de gènere, en tots els nivells educatius.

Lloc: Aula virtual http://www.coeducamates.uji.es/m

Dates: 2 al 10 de novembre de 2020

Duració: 8 hores.

Metodologia: És una Jornada virtual asíncrona, és a dir, en temps no-real, no té horaris fixos de realització. Els vídeos de les xarrades i recursos poden visualitzar-se en qualsevol moment durant els dies que dura la Jornada, i cadascun disposa d'un fòrum per a realitzar preguntes a les ponents i desenvolupar els debats per escrit.

Àmbit: Professorat d'educació infantil, primària, secundària (especialitat de matemàtiques) i universitari (matemàtiques). A causa de la transversalitat dels continguts, també podria beneficiar-se el professorat d'assignatures de ciència i tecnologia en secundària i universitat. Estudiantat d'universitat de graus i màster en educació i matemàtiques.

Inscripció: Gratuïta. A partir de l'1 de setembre en http://www.coeducamates.uji.es/m

Més informació: coeducamates@uji.es

Certificació: certificat de participació en una jornada de 8 hores, emés per la Vicerectora de Promoció Lingüística i Igualtat de la Universitat Jaume I de Castelló, segons el que s'estableix en l'annex I de l'ORDRE 65/2012 de GVA.

Reconeixement: Per a docents no universitaris de la Comunitat Valenciana, activitat reconeguda d'interés formatiu per la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, segons Resolució de 17 de juliol de 2020, és a dir, activitat homologada i vàlida per a sexennis i oposicions