Federació d'Educació de CCOO PV | 26 d?abril 2024.

La FECCOOPV demana la creació del Servei de Prevenció i Salut Laboral propi de la Conselleria d’Educació

Presentem al•legacions a la Llei de Mesures Fiscals en el seu tràmit al Consell Econòmic i Social (CES) perquè es pressuposte la creació del servei de prevenció de la Conselleria d’Educació, que la crisi sanitària ha mostrat més urgent que mai.

15/10/2020.
    Maldecaps Coronavirus

Durant la situació que ens ha portat la COVID19 hem pogut comprovar que la debilitació dels serveis públics ha posat de manifest carències que han repercutit en diferents aspectes, també de salut laboral.

La FECCOOPV vàrem denunciar públicament aquest agost que les retallades efectuades pels governs del Partit Popular van centralitzar tots els serveis de prevenció, així com la comissió paritària de seguretat i salut, deixant a la Conselleria d’Educació sense servei propi i sense comissió paritària pròpia.

Al llarg del confinament i la desescalada hem pogut constatar que és en moments de crisi quan més es nota aquesta absència. Per això, des de FECCOOPV, més enllà de la nostra participació i treball en els Comités de Seguretat i Salut de les direccions territorials de València, Castelló i Alacant, vam demanar que totes les qüestions relatives a Salut Laboral en els centres educatius pogueren ser tractades de forma semblant a la negociació de la Mesa Sectorial, en un espai de diàleg i coordinació per a tot el territori valencià.

En aquests moments s’estan elaborant els pressupostos de la Generalitat Valenciana i des de FECCOOPV estem insistint en els diferents llocs de representació on estem. Som un sindicat de classe i representatiu que com a tal formem part del Consell Econòmic i Social. I és ací on també hem presentat al•legacions a la Llei de Mesures Fiscals. En concret, la creació del Servei de Prevenció Propi i també de la Comissió Paritària que coordine els 3 Comités de Seguretat i Salut del personal docent.

Som conscients que la creació del Servei va acompanyada de la creació de plantilla. I la plantilla és dedicació pressupostària. La sortida d’aquesta crisi sanitària ha de suposar un enfortiment dels serveis públics. I la salut laboral del personal docent, tan important i amb conseqüències en les vides de moltes persones del sector, no pot resentir-se per no tindre el Servei que la prevenció requereix. Som un col•lectiu amb prop de 70.000 persones que no pot ser atès pels actuals Serveis i no té una coordinació amb la mirada pròpia del treball en educació.

La FECCOOPV seguirem reivindicant aquest servei en tots els fòrums de diàleg social i negociació col•lectiva on hi som presents com a sindicat del personal educatiu o com sindicat de classe.