Federació d'Educació de CCOO PV | 20 d?abril 2024.

FE CCOO PV exigeix un canvi legislatiu que situe els concerts educatius com un recurs per a la protecció social i no una defensa d’interessos privats

Observem amb preocupació que el Suprem confirme que la renovació dels concerts singulars d’etapes postobligatòries no atenga a criteris d’atenció social educativa

16/10/2020.
    FE CCOO PV exigeix un canvi legislatiu

El Tribunal Suprem ha confirmat les dues sentències del TSJ sobre els  concerts de Batxillerat i FP. Aquestes sentències del Tribunal Superior impedeixen, en la pràctica, que l’Administració Educativa valenciana puga no renovar els concerts de nivells educatius no obligatoris quan acaba el termini subscrit d’acord amb criteris de necessitat d’atenció educativa i de millora del sistema educatiu.

El sindicat ja va valorar positivament en el seu moment el Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament de concerts educatius a la Comunitat Valenciana, en el qual s’exposaven (article 38) els requisits per a renovar els concerts en etapes no obligatòries (els que s’anomenen concerts singulars) amb criteris de responsabilitat social en la contractació del professorat, en la innovació educativa i en la necessitat de garantir l’atenció educativa a tota la ciutadania.

Les sentències del Tribunal Superior valencià i la seua confirmació per part del Suprem són vistes per la Federació d’Ensenyament amb preocupació, ja que pot suposar un entrebanc per a garantir serveis públics de qualitat que garanteixen el ple accés a l’educació de tota la ciutadania més enllà de quina és la titularitat de cada centre.

El sindicat defensa la necessitat de respectar l’estabilitat laboral de tot el personal que treballa en centres sostinguts amb fons públics i també d’enfortir els serveis públics com a garantia de drets socials i com a defensa davant de les crisis més fortes, com poden ser les econòmiques o l’actual crisi sanitària.

Per aquestos motius els criteris esmentats per a valorar la possible renovació de nivells no obligatoris són no solament oportuns sinó també necessaris.

A partir dels estudis jurídics fets per la FE CCOO cal un canvi substantiu de la legislació estatal que marca els criteris d’establiment, cessament o renovació dels concerts educatius per possibilitar una reversió a serveis públics amb garanties per als drets laborals dels seus treballadors i treballadores i amb les condicions de preservació de l’accés universal a l’educació defensades pel compromís sindical amb la classe treballadora i els drets de tota la ciutadania.

És el moment, per tant, d’instar als partits polítics que poden abordar canvis legislatius que treballen de valent per aconseguir canviar aquest marc normatiu, a l’igual que s’està fent amb la LOMCE, des del diàleg amb els agents socials i la ciutadania, per a fer possibles els avanços educatius que el nostre País necessita i exigeix.