Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

Els pressupostos del Consell recullen la proposta de la FECCOOPV per a reduir la bretxa salarial de les dones docents

23/11/2020.
    Lluita per la igualtat

El ferm compromís del sindicat en la igualtat retributiva en el col·lectiu docent ens va portar a proposar el curs passat la compensació econòmica per a aquelles persones que feien ús de les excedències per cura de filles o fills menors de 12 anys i de persones majors dependents.

Durant la negociació del I Pla d’Igualtat per a personal docent, la FECCOOPV va ser incisiva en el tractament de les dades de la diagnosi i posar així de manifest la desigualtat retributiva pel fet que més del 90% de les persones que sol·liciten aquestes excedències o reduccions de jornada són dones.

Per tal de corregir aquesta situació injusta, varem fer una proposta en 2019 per a que la distribució del 0,2% de la massa salarial dels acords en matèria retributiva que va signar CCOO, tingueren designació amb la creació d’un complement compensatori. I ara, per a 2020 aquest complement es vorà incrementat per la distribució de la partida pressupostària provinent del 0,3% de la massa salarial. És a dir, hem aconseguit que hi haja un calaix de diners per a dedicar a l’eradicació de la bretxa salarial de gènere en el col·lectiu de personal docent valencià.

Val a dir també que queda pendent de negociació en la mesa sectorial els criteris de distribució particularitzats a cada cas per a efectuar el pagament d’aquest complement econòmic compensatori. Per això, des de la FECCOOPV demanem que passe per la Mesa Sectorial estos criteris, l’aplicació corresponent a l’any anterior i com es veuria incrementada per a l’any actual. A més, exigirem la consolidació d’aquest complement compensatori.

No obstant això, degut a la pandèmia actual en la que estem, hem vist altres situacions amb biaix de gènere que estan afectant de manera clara a les dones docents quan hi ha situació de quarantena preventiva de filles o fills.

Tenim en marxa un estudi per vore l’afectació i com s’està resolent, ja que ens arriben alertes que existeixen casos on s’entrebanca aquesta dispensa laboral per a tindre cura de les filles o fills. Des de la FE CCOO PV seguim treballant per la igualtat efectiva del col·lectiu docent.