Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

Les metodologies TILC són necessàries per avançar en la normalització del valencià

El sindicat se suma a les reivindicacions d’Escola Valenciana en suport a la demanda de més valencià als PLC

19/02/2021.
    Metodologies TILC

La Llei de Plurilingüisme preveu en el seu article 6.4 el tractament integrat de llengua i continguts (TILC), metodologia que facilita la presència de les diferents llengües en l’aprenentatge de l’alumnat de forma activa, profunda i significativa i que possibilita la promoció del valencià com a llengua minoritzada.

Des de la FECCOOPV compartim la preocupació en l’elaboració dels PLC que se’ns ha traslladat des d’alguns IES i recollim les seues reivindicacions.

Per tal de donar una proposta que puga abordar solucions per a aquestes preocupacions i que siga una resposta col·lectiva, la FECCOOPV ens hem posat en contacte amb Escola Valenciana. Compartim la seua proposta i coparticipem en la responsabilitat de vetllar pel compliment de la llei i per la major presència de valencià als PLCs

“L’actual Llei de Plurilingüisme contempla la possibilitat d’aplicar mesures de promoció del valencià així com la continuïtat dels programes de primària a secundària”, és per això que “Conselleria ha d’escoltar aquests centres i permetre que s’apliquen les metodologies TILC necessàries per avançar en la normalització del valencià”.

La FE CCOO PV seguim treballant amb entitats socials com Escola Valenciana per tal de garantir els drets lingüístics de l’alumnat i del poble valencià.