Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

La FE CCOO PV considera que cal respectar les decisions dels Consells Escolars Municipals respecte als dies no lectius

• Tant l’alumnat com el professorat necessita descans en un curs que està sent especialment difícil
  • El sindicat considera que els centres educatius no poden ser els únics responsables de posar fre als contagis, com tampoc de la conciliació

26/02/2021.
Calendari lectiu

En la compareixença que el President Ximo Puig va fer ahir per anunciar les mesures de desescalada, el propi President feu la recomanació de mantenir oberts els centres educatius durant els propers dies festius, pensant especialment en les festes de la Magdalena de Castelló i les Falles.

Des de la Federació d’Ensenyament de CCOO PV considerem que no és admissible plantejar aquest canvi a escassos dies de les festes de Magdalena i de Falles i recordem que els festius locals es marquen des dels Consells Municipals amb la previsió i criteris que en ells s’estableixen.

D’altra banda, el sindicat considerem que el professorat i l’alumnat estan realitzant un gran esforç aquest any de pandèmia i el cansament acumulat requereix dels períodes de descans prevists. De fet, malgrat que considerem que el calendari escolar ha de respondre a criteris no religiosos i sí pedagògics, l’actual calendari no és fruit de la improvisació i s’estableix considerant la temporització de la tasca educativa i garantint el descans necessari tant per a l’alumnat com per al professorat.

El fet de que el manteniment de l’activitat educativa supose un mur de contenció front als contagis gràcies a totes les mesures que es prenen dins dels centres educatius, no pot significar més pressió sobre les esquenes de l’alumnat i del professorat. Els centres educatius són espais segurs gràcies al gran esforç que en ells es realitza i aquest esforç sols pot tenir continuïtat si el seu personal té els períodes de descans corresponents i treballa amb unes condicions laborals que no posen en risc les seues condicions físiques i mentals. Els centres educatius no han de ser els únics responsables de posar fre als contagis, com tampoc de la conciliació.