Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

La sentència del TSJ empara la demanda de la FECCOOPV d’eliminació de la bretxa de gènere de les dones investigadores

La convocatòria del Programa Grisolia d’ajudes a la investigació damnificava la carrera professional de les dones

26/02/2021.
    Sentència TSJCV Bretxa de gènere dones investigadores

Per a la FE CCOO PV el combat a la bretxa de gènere és una de les línies de treball estratègiques i aquesta sentència obri un precedent quant a l’observació i l’adequació de la perspectiva de gènere en la resta de convocatòries i situacions laborals en ciència i investigació.

En opinió de la responsable d'Igualtat, Dona i Politiques LGTBI de la FECCOOPV, Begoña Fuentes és urgent i necessari que la perspectiva de gènere s'incorpore d'una forma real i definitiva en l'àmbit de la ciència i la investigació.

La Llei orgànica 3/2007 d'Igualtat de tracte i oportunitats entre homes i dones i la Llei 14/2011 de Ciència, Tecnologia i la Innovació, obliguen a incorporar la perspectiva de gènere i a tindre en compte les circumstàncies vitals (embaràs, lactància, cura de persones a càrrec seu…) per les quals una dona investigadora no competeix en igualtat de condicions davant dels seus companys homes. Les convocatòries de fons, beques i ajudes per a finançar projectes d'investigació acostumen a exigir una producció científica mínima en els 6 anys previs per a optar a la convocatòria. Si una dona ha tingut interrupcions en la seua labor científica per riscos durant l'embaràs, maternitat, cures, etc. no podrà presentar la mateixa producció que els seus companys investigadors. Per això, majoritàriament, els homes són beneficiaris d'aquestes ajudes.

És una situació de discriminació que afecta les dones i que fa perdre el talent que elles tenen. Per això, la FECCOO-PV estarem vigilants per a actuar cada vegada que s'incomplisca aquest principi d'igualtat d'oportunitats.
    La nostra acció sindical, tant en la negociació com en la defensa jurídica, és el treball per a aconseguir que la bretxa de gènere, tant en qüestió de salaris, com de carrera professional o de dedicació a les cures, vaja erradicant-se.