Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

El descans de la plantilla docent i de personal educatiu forma part del seu calendari laboral i escolar, un dret adquirit per la classe treballadora

• Des de la FECCOOPV instem al respecte a decisions preses en temps i forma en els CEM sobre els dies no lectius

La FECCOOPV valora de forma inconvenient els plantejaments d’última hora sense tindre en compte la salut del personal docent i educatiu en un curs amb alta càrrega de treball

02/03/2021.
Éselmomentdelasalut

Aquest curs està sent molt dur. Són continues les baixes, quarantenes, possibles positius, positius confirmats, protocols…etc i a més, l’assoliment dels objectius marcats per a cada nivell escolar. És per això que des del sindicat es demana assossegament a l'hora de plantejar i tornar a plantejar propostes al voltant de l’eliminació dels dies ja pactats com a no lectius i festius de les properes festes de Falles o Magdalena.

No compartim el criteri de fer una desescalada accelerada amb relaxació de mesures que poden comportar retrocessos en la superació de la pandèmia i al mateix temps, demanar contenció per la via d’eliminar els dies de descans dels i les docents i personal educatiu.

És per això que des de la Federació d’Ensenyament manifestem que cal respectar els dies assenyalats com a festius i no lectius com estaven consensuats pels CEM i no tornar a sotmetre a votació les decisions plantejades i aprovades en temps i forma, fent un ús que frega en la perversió dels òrgans de participació ciutadana. Ahir al Consell Escolar de Castelló es va forçar la votació de la urgència en la convocatòria per tal de valorar si se celebrava o no aquest òrgan. El resultat de la votació fou significatiu eixint la no urgència i per tant la no celebració, quedant per a Castelló els dies no lectius com estaven.

La proposta ja estava plantejada i decidida a l’inici d’aquest curs 2020-2021, al mes de setembre i de nou, fa unes setmanes. Les famílies i el personal docent i educatiu ja s’han organitzat per a afrontar els dies festius i no lectius de forma diferent. També des del sindicat ens preguntem: si se suspenen aquests dies… Es farà el mateix plantejament en altres períodes no lectius o vacacionals com Setmana Santa o Pasqua?