Federació d'Educació de CCOO PV | 17 d?abril 2024.

“English helpers”. Nova sentència guanyada per CCOO

• La sentència, que és ferma, reconeix els serveis prestats de la companya tant a efectes econòmics com administratius
  • La FE CCOO PV instarà a Conselleria d’Educació l’aplicació d’aquesta sentència a tot el col·lectiu “English Helpers”

11/03/2021.
Desbloqueig Fòrum d'Universitats

El Jutjat Contenciós Administratiu número set de València ha estimat el recurs interposat per una companya “English helper” a través dels serveis jurídics de CCOO PV, amb el qual queda reconegut com a situació jurídica individualitzada el dret de la demandant a que se li reconeguen els serveis prestats a tots els efectes administratius i econòmics pel seu treball com a “English helper”. També notifica que front aquesta resolució no cap cap recurs ordinari.

Recordem que la FE CCOO PV realitzarem en l’any 2015 una campanya jurídica per aconseguir que Conselleria pagués als English helpers la diferència salarial entre allò cobrat com a becaris i allò que haurien d’haver cobrat com a mestres. Com a resultat es varen guanyar diferents contenciosos i l’administració fou condemnada a pagar a cada English helper demandant vora 7 mil euros, més interessos.

Fou una bona notícia, però quedaren pendents altres reclamacions de caràcter administratiu com ara l’antiguitat en les borses, efectes de mèrits en oposició, triennis, sexennis i altres. Per tant, el sindicat iniciarem una nova campanya informant al col·lectiu d’English helpers i amb reclamacions per via de la negociació (en les meses sectorials) i jurídica.

La FE CCOO PV ens mostrem satisfetes amb aquesta sentència, la qual confirma la raó en les nostres reclamacions quant al reconeixement a tots els efectes del treball realitzar pel col·lectiu d’English helpers al curs 2012-2013.

El sindicat estudiarem amb els nostres serveis jurídics l’ampliació d’aquesta sentència guanyada per la nostra representada a tot el col·lectiu English helper i demanarem a Conselleria d’Educació l’aplicació dels seus efectes sobre tot aquest personal.