Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

CCOO pels drets i la visibilitat trans

31/03/2021.
    Dia Trans

CCOO se suma al Dia Internacional per la Visibilitat Trans, una data que des de 2009 es dedica a visibilitzar aquesta comunitat i sensibilitzar al conjunt de la societat davant els problemes i les discriminacions que encara han d’enfrontar en les nostres societats: la desocupació, l’exclusió, els atacs d’odi... Davant aquesta situació, des de CCOO reclamem al Govern que resolga les seues diferències per a tirar endavant una llei que garantisca la despatologització d’aquestes persones i el reconeixement dels seus drets.

"És una qüestió de justícia i de drets humans", opina la secretària confederal de Dones i Igualtat, Elena Blasco Martín. I recorda que "en CCOO sempre hem entès que l’ampliació de drets per a una part de la població sempre ha de ser interpretada com una victòria col·lectiva".

En l’àmbit laboral, CCOO té el ferm compromís de defensar en tot cas els drets de les persones trans, i promou mesures i propostes concretes, com la prohibició i sanció de tot tipus de discriminació; polítiques actives d’ocupació dirigides a aquestes persones, i especialment a les dones trans, que pateixen taxes d’atur per damunt del 80%; l’extensió dels currículums cecs; vestuaris en els centres de treball que garantisquen la intimitat de les persones, etc.

"Més enllà de les propostes legislatives i fins i tot de les diferents sensibilitats dins del Govern, està clar que seria bo comptar amb una regulació o normativa en aquesta matèria, que permeta avançar i garantir drets, atendre les demandes de les persones més vulnerables i per descomptat despatologitzar la transsexualitat", conclou Blasco Martín.