Federació d'Educació de CCOO PV | 20 d?abril 2024.

Negociació del nou ROF d’ensenyaments dependents de l’ISEACV

El sindicat formulem al·legacions i propostes de millora a l’esborrany presentat, però considerem que és un document molt esperat i que requereix d’una segona revisió

21/04/2021.
    Mesa Ensenyaments Artístics

Després de participar en la negociació del reglament d’ordenació i funcionament dels ensenyaments dependents de l’ISEACV la FE CCOO PV valorem que es tracta d’un ROF pioner a l’Estat Espanyol per a aquests ensenyaments el qual vol donar cobertura jurídica als treballadors i treballadores dels centres ISEACV a partir de la seua posada en vigor el proper curs 21-22.

La Directora General de l’ISEACV ha assenyalat que la durabilitat de la normativa és de termini previsiblement curt ja que haurà de modificar-se en dos anys, quan la disposició addicional novena de la LOMLOE s’haja desenvolupat. Així mateix els estatuts de l’ISEACV també hauran de ser modificats atenent a les noves normatives i desenvolupats amb d’altres d’inferior rang com ara les instruccions d’inici de curs o les normatives pròpies dels centres.

Des de la FECCOOPV considerem que és un document molt esperat, que potser no ha tingut tot el recorregut d’anàlisi que ens haguera agradat i per tant hem demanat una segona revisió per a poder consultar a la nostra afiliació amb més marge de temps. També hem plantejat entre altres coses que al document hi haja una regulació general per a tots els centres ISEA respecte a qüestions com ara els horaris i les atribucions docents ja que no ens agradaria que hi haguera greuges comparatius al respecte entre uns centres i altres i pensem que seria un document que avançaria molt positivament des del punt de vista de funcionament de centres superiors.

D’altra banda, el sindicat hem fet consideracions al voltant del pla de promoció igualtat entre homes i dones que planteja el document insistint en què la Llei Orgànica 3/2007 ho refereix i amb un articulat molt concret tot allò que concerneix a la igualtat entre homes i dones en l’àmbit de l’ensenyament i especialment en educació superior i també en producció artística, i que trobem a a faltar al document.

Algunes de les demandes fetes en la negociació, junt a moltes altres, han estat la introducció d’un departament específic de música de cambra, així com que aparega al text el departament d’arc. En quant als horaris docents hem exigit que es respecten els principis d’equitat, proporcionalitat i la docència de l'especialitat corresponent en el repartiment d’assignatures, de manera que cap docent quede desvinculat o desvinculada de l’especialitat per la qual va accedir al cos de catedràtics i catedràtiques.

Des de la FECCOOPV valorem que un text d’aquest rang a més de necessari és un catalitzador per a poder avançar en la regulació dels Ensenyaments Artístics Superiors i que tant a nivell autonòmic com estatal, instarem i treballarem per a que es desenvolupe el que recull la Disposició Addicional Novena de la LOMLOE i que s’establesca un marc comú per a aquests ensenyaments al si del sistema universitari.