Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La FE CCOO PV es reuneix amb la Consellera d’Universitat i amb la Secretària Autonòmica

En la reunió s’ha traslladat la urgència de la signatura del conveni laboral i la necessitat de la constitució del Fòrum d’Universitats

25/02/2020.
    Reunió amb Consellera i SA Universitats

Divendres 21 de febrer es va celebrar una reunió bilateral entre la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i la FE CCOO PV. Per part de Conselleria ens reberen la Consellera i la Secretària Autonòmica.

Des del sindicat presentarem les línies força que considerem estratègiques i necessàries.

Per una banda vam plantejar que considerem necessari conèixer el document que isca de la comissió d’experts i expertes que s’acaba de crear per estudiar el finançament universitari. Com a representants de treballadores i treballadors, i en la nostra qualitat d’agent social, és perceptiva la consulta i així ho férem constar. Tant la Consellera com la Secretaria Autonòmica es comprometeren a donar-nos a conèixer l’esmentat document quan estiga enllestit per tal que puguem fer-ne les aportacions que considerem oportunes.

Per una altra van remarcar que és imprescindible la posada en marxa del Fòrum d’Universitats tan aviat com siga possible. Un espai de debat on el finançament de les universitats públiques valencianes ha de ser un tema prioritari. En aquests moments, és l’espai definit i normat per a qüestions d’abast per a totes les universitats públiques valencianes. No obstant això, vam reivindicar, una vegada més, que el lloc idoni per a debatre i negociar les qüestions que afecten el nostre sector és la Mesa Sectorial d’Universitats, exigència que continuarem mantenint.

En matèria d’investigació hem instat a l’activació del funcionament de l’AVAP (Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva), ja que considerem que el funcionament en els darrers temps està alentit. La Secretària Autonòmica ens va manifestar la decisió de poder dotar del personal de gestió que puga agilitzar les acreditacions, així com emprendre una possible acreditació europea.

També varem remarcar els entrebancs que estaven tenint les persones en investigació que no són plantilla fixa a l’hora de poder participar en convocatòries de projectes i li varem traslladar la necessitat d’establir mecanismes que puguen facilitar eixa participació.

En matèria d’igualtat, varem mostrar la nostra disponibilitat per a buscar fórmules per evitar la desigualtat que es produeix en les dones investigadores respecte dels seus companys, ja que la maternitat i les cures solen llastar la seua carrera.

Quant al conveni del personal laboral varem traslladar la nostra exigència i el nostre compromís d’arribar a la signatura urgent. En aquest sentit els vàrem comunicar les nostres gestions a nivell estatal davant el Ministre d’Universitats i la necessitat de canalitzar la nostra reivindicació a la Ministra d’Hisenda per tal que es trobe una solució via Pressupostos Generals de l’Estat.