Federació d'Educació de CCOO PV | 16 d?abril 2024.

La FE CCOO PV exigeix centres educatius sense alumnat i sense personal educatiu

• La FE CCOO PV demana que el treball del professorat afectat es desenvolupe única i exclusivament en la modalitat de teletreball
  • El sindicat demana als equips directius fomentar la no assistència al centre

13/03/2020.
Classes sense alumnat ni personal educatiu

Amb la suspensió temporal de les activitats lectives als centres educatius a partir del proper dilluns, 16 de març, la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport insta al personal educatiu a continuar assistint als centres atenent les indicacions dels seus equips directius. Només el personal amb algun tipus de risc específic quedarà exempt d’anar a treballar al centre.

Davant aquestes instruccions, la FE CCOO PV volem manifestar clarament el nostre rebuig a mantindre oberts els centres educatius i seguirem exigint els seus tancaments.

També manifestem disconformitat a deixar en mans dels equips directius la decisió respecte a l’assistència al centre de treball. Considerem que les pautes a seguir han de ser les mateixes per a tot el personal docent i no ha de ser l’equip directiu qui assumisca aquesta responsabilitat.

El sindicat també considera necessari garantir l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials, així com solucions que garantisquen ferramentes informàtiques per al treball telemàtic.

D’altra banda, manifestem la nostra preocupació per la repercussió que puga tindre aquesta situació de crisi quant a les desigualtats de gènere i les diferents càrregues de responsabilitats entre dones i homes. Veiem aquesta situació com una oportunitat per fer una redistribució equitativa d’aquestes càrregues, fent efectiva una veritable corresponsabilitat familiar.

Per últim, aprofitem aquesta nota per transmetre la nostra confiança en el sistema sanitari públic i fer una crida a la solidaritat i el suport mutu per a la gestió de la crisi.