Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

La FECCOOPV demana que la proposta per a proveir possibles baixes en llocs de treball dependents de la Conselleria d’Inclusió ha de ser voluntària i incentivada

Educadores d’Educació Especial han de fer tasques educatives

18/04/2020.
    Maldecaps Coronavirus

Durant aquesta setmana hem rebut comunicació per part de la Conselleria d’Administracions Públiques que s’estava estudiant la manera de proveir possibles baixes en llocs de treball que depenen de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives (CIPI). En la proposta s’establia un acord entre l’esmentada Conselleria i la Conselleria d’Educació per tal de fer reassignacions de categories laborals que presten serveis en centres educatius. Entre elles la figura de les Educadores d’Educació Especial.

En tindre coneixement de l’esborrany, FECCOOPV varem fer extensiva la nostra valoració al respecte:

- la tasca de les educadores és educativa, tal com figura en el Pacte que regula les seues funcions. Per tant, la reassignació no ho pot contravindre assignant possibles tasques assistencials

- com a personal educador, aquest col·lectiu està efectuant teletreball amb tasques relatives a les seues funcions amb alumnat amb necessitats educatives especials, especialment vulnerable, contribuint a que no es distancie de forma irrecuperable de l’activitat educativa. No es raonable cobrir possibles buits amb plantilla que està treballant

- cal observar totes les situacions que l’INVASSAT ja ha dictat de qui no ha d’estar treballant en situacions de risc per a la salut: majors de 60, embarassades, persones amb discapacitat, adaptacions de llocs,...

- d’igual manera també haurien de contemplar-se situacions de conciliació, temps parcials i situacions de violència de gènere

Dijous 16 d’abril la FECCOOPV varem plantejar esta situació en el torn de precs i preguntes en la mesa sectorial d’Educació que es va celebrar per a tractar altres assumptes. Mantenint el contacte a partir d’aquest plantejament, la Sotssecretaria de la Conselleria d’Educació ens comunica que s’han fet ressò de les aportacions i ens informa de que en cap cas hi haurà una modificació en les funcions i que, en cas de produir-se la necessitat seria per a reforç educatiu en centres d’acollida.

Davant d’aquesta situació sobrevinguda per part de la Conselleria d’Educació, des de la FECCOOPV valorem que és una acció que manifesta la dependència del col·lectiu d’Educadores d’Educació Especial respecte d’esta Conselleria i volem recordar i subratllar el compromís del Conseller Marzà per a dissenyar un camí que tinga com objectiu tindre en Educació aquest col·lectiu.

De la mateixa manera també volem posar de manifest que la cobertura de possibles baixes en llocs dependents de la CIPI ha de ser de manera extraordinària i sempre voluntària. Per això instem a la Conselleria que te ara mateix les competències en este personal, la Conselleria d’Administracions Públiques, a que regule un procés voluntari que estiguera incentivat.