Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

Reeixir amb més i millor educació de la crisi és l’única solució amb futur

  • La FE CCOO PV valora que amb el fons addicional s’estableix que l’educació és un eix preferent i imprescindible en la recuperació social
  • CCOO PV exigeix que les mesures de reactivació en educació arriben a tota la població i tanquen la bretxa educativa

11/06/2020.
Classes sense alumnat ni personal educatiu

Classes sense alumnat ni personal educatiu

L’anunci del fons addicional per a educació per part del Ministeri la setmana passada va ser una finestra a l’oportunitat de considerar que invertir en educació és una garantia per a la ciutadania.

En el Fòrum Educatiu al que la Conselleria d’Educació ens ha convocat ens han comunicat les línies a les quals volen dedicar aquesta dotació extra.

Des de la FE CCOO PV valorem positivament:

1.- Que es prioritze l’educació presencial en tots els nivells i especialment en infantil i primària.

2.- Que hi haja una reducció de ràtios.

3.- Que la planificació en alternança per a secundària no signifique sobrecàrrega de treball telemàtic per al professorat.

4.- Que s’invertesca en la digitalització de centres i es dote de material a alumnat i professorat.

5.- Que es planifiquen activitats no lectives però que són importants en el creixement i educació de l’alumnat.

Des de la Federació d’Ensenyament considerem també necessari per a la reactivació de l’educació i la reducció de la bretxa educativa que l’Administració plantege solucions per a les següents qüestions:

1.- Cal un pla d’emergència educativa per si es dona el cas d’un rebrot de la Covid19 que torne a limitar la presència en els centres educatius.

2. Cal que les activitats educatives d’aquest estiu siguen d’abast universal i gratuït per a les famílies que tenen més dificultats econòmiques o d’accés a l’atenció educativa.

3.- Cal un pla de formació, amb planificació en el temps, abast i recursos econòmics per a fer front a noves dinàmiques didàctiques i a la utilització dels recursos digitals.

4.- Cal una avaluació de quines són les dificultats trobades per cada alumne en aquesta època de confinament per preveure la recuperació davant la bretxa educativa que s’haja pogut produir.

5.- Cal assegurar que els espais educatius i les plantilles són suficients per a la salut i drets educatius de l’alumnat.

Tot i així, volem subratllar que l’aposta per l’educació haurà de ser sostinguda en el temps, consolidant aquests avanços que són positius en situació de no pandèmia i que han de servir per a enfortir els serveis públics, en concret l’educació, que són garantia d’equitat i conduents a una cohesió social necessària per a generar una societat més pròspera i justa.

Aquesta finestra d’oportunitat que ens ha donat la crisi sanitària ha posat de manifest que l’atenció a l’alumnat ha de ser amb ràtios menors i que, més enllà de la transmissió de coneixements, l’educació te una funció socialitzadora que passa per la relació social directa i personal, atendre els afectes i generar espais segurs i igualitaris.

TE Gener 2018: Rejovenir i feminitzar el sindicat
TE Desembre 2017:Acord per a la millora de l
TE Juny2017 NÚM 359: Drets educatius i laborals. Seguim avançant
TE Novembre 2016 NÚM 358: Mobilització per derogar la LOMCE, participació per enfortir el sindicat

TE ENSENYAMENT 2018 VALENCIÀ

Última entrada: 20 febrero 2018 [Veure últim número] [Veure col?lecció completa]