Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

Davant un escenari canviant de la situació de contagis, FECCOOPV proposem accions per abordar l’educació en temps de COVID

Les convocatòries anunciades per Conselleria abans de l’inici de curs són ara més necessàries

24/08/2020.
    Aula buida

La darrera setmana de juliol es celebraren reunions del Fòrum Educatiu i de la comissió de seguiment de l’Acord per al curs 2020-2021 (signat per FECCOOPV i altres organitzacions sindicals de l’àmbit educatiu) per tractar de concretar accions i revisar els compromisos fins a eixe moment, en funció del que es va acordar i de la situació de la pandèmia. També durant eixa darrera setmana va passar pels comités de seguretat i salut l’adaptació del pla de contingència segons les previsions per a setembre.

En aquestes cites ja se’ns va emplaçar a que es reprendria el diàleg be a les acaballes del mes d’agost o al començament del mes de setembre, donat que l’evolució de la situació podria tindre canvis. El pla de contingència no és un document tancat i que cal que s’adapte a la realitat canviant de la pandèmia

L’anunci de la convocatòria per a dijous 27 d’agost per a la celebració de reunió d’abast estatal entre administracions autonòmiques i Ministeris de sanitat i educació establirà un marc d’instruccions bàsiques per a tot el territori. En el cas de la Conselleria d’Educació, el pla ja està dibuixat, però caldrà observar com evolucionen els focus i ajustar adaptacions en cas d’empitjorament.

Des de CCOOPV hem participat en els diferents espais de diàleg i negociació fent propostes per a abordar la situació, tant sanitària com educativa en aquesta nova realitat que la COVID ens ha marcat. Hem participat tant en el Fòrum Educatiu com en l’Acord per a la reconstrucció “Alcem-nos”.

La FECCOOPV apostem per una educació presencial com garantia d’equitat educativa i que perseguesca reduir la bretxa que genera la desigualtat social en temps de confinament. Tornar a la presencialitat exigeix dotar de recursos per una educació segura i justa. Amb dotació de recursos tecnològics i connexió a Internet per a l'alumnat que pateix la bretxa digital i per al professorat. A més, ha de preveure la possibilitat de futurs confinaments, així com que contemple unes condicions laborals dignes per als cossos docents i de les persones que treballen al sistema educatiu.

Així doncs, per tal de seguir aportant en la millora de condicions laborals, educatives i socials per a abordar la situació en temps de repunt de contagis, seguim fent propostes:

- per facilitar el trencament de la cadena de contagis proposem la protocol·lització d’un registre de mobilitat als centres educatius que ajude al rastreig i traçabilitat

- la plantilla sanitària dedicada a l’atenció als centres educatius ha de ser ampliada

- la necessitat d’uns serveis de prevenció específics per al personal d’educació ha de ser abordat. Mentre això no es regule, cal ampliar la plantilla dedicada a la Seguretat i Salut Laboral en els centres educatius per a poder fer una revisió dels plans de contingència

- la participació de la comunitat educativa és clau. Hem d’educar al nostre alumnat en com conviure, en primer terme i com eradicar el coronavirus de les nostres vides. Per això i més enllà de l’establiment de l’espai COVID als centres educatius, proposem jornades i tallers educatius durant els primers dies de classe per a saber com actuar en cas de contagi, tant en el moment de la detecció com durant la quarentena establerta. Els centres estan acostumats a fer simulacres d’incendi i aquesta proposta seria una espècie de “simulacre COVID”

- l’important esforç realitzat en la contractació de docents per aquest curs, haurà de tindre la continuïtat necessària al llarg del curs, atenent totes les necessitats sobrevingudes com ara l’activació de cobertura de baixes d’urgència davant les possibles quarentenes que afecten a la plantilla d’un mateix centre, però que no signifiquen confinament per a eixe centre o població en concret

En definitiva, la FECCOOPV entenem i compartim la preocupació com a part de la comunitat educativa davant l’inici de curs en un context difícil degut a la pandèmia. Hem participat en la presa de decisions per un inici de curs més segur i ara cal una atenció continuada davant un escenari canviant, per això reivindiquem noves mesures i el reforç de les ja acordades per tal de garantir el dret a l’educació i la salut de tota la comunitat educativa.