Federació d'Educació de CCOO PV | 25 d?abril 2024.

La FE CCOO PV demanem garanties per unes proves de certificació de les Escoles Oficials d’Idiomes segures

L’1 de setembre, comença la realització de les proves de certificació en les Escoles Oficials d’Idiomes

01/09/2020.
    Retornada a les aules

Les proves unificades de certificació (PUCs) suposen cada any i en circumstàncies de normalitat la convocatòria de nombrosos candidats, així com aglomeracions importants, especialment en les EOIs de les tres principals ciutats del País Valencià. En l’EOI de València (Zaidía) per exemple estan convocats 1010 candidats el dia 2 per al B2 d'anglés, 580 el 3 per al C2 de valencià i 693 el 4 per al C1 de valencià.

El calendari de Conselleria d'Educació, fent coincidir proves de certificació i proves de nivell, provocarà a més que pràcticament tots els dies de les dues primeres setmanes de setembre un mínim de 500 persones estiguen convocades entre escrits, orals i proves de nivell només en la EOI de València. A això cal sumar el personal docent i no docent dels centres.

En el context actual de reactivació de l'epidèmia, i recordant totes les mesures de seguretat establertes per les autoritats sanitàries, la FE CCOOPV vol expressa la seua preocupació i els seus dubtes sobre per garantir un espai segur, amb l'adequada neteja i higiene en aules, corredors i el conjunt d’espais educatius.

Els directors i directores de les EOIs ja van comunicar la seua desaprovació i van sol·licitar que no es realitzen les proves mentre s'observe una acceleració dels contagis, que estan aconseguint en la Comunitat les pitjors xifres de la pandèmia. Recordem també que els alumnes de les EOIs són alumnes majors que no presenten la resistència i no contagiositat que s'atribueix de moment a xiquets i joves.

A temps excepcionals cal prendre mesures excepcionals. Per això la FE CCOOPV entenem que altres opcions són possibles, i proposa explorar la possibilitat d’aprovar de manera excepcional la certificació als alumnes presencials ja aprovats en les convocatòries de maig i juny, i reservar les proves als alumnes lliures el que disminuiria el nombre de candidats. Caldria també escalonar els exàmens amb més candidats en diversos dies i fer part dels exàmens via online.

En resum, volem garanties per unes proves de certificació de les Escoles Oficials d’Idiomes amb seguretat.