Federació d'Educació de CCOO PV | 16 d?abril 2024.

Per unes oposicions segures

• L’afiliació de la FE CCOOPV es mostra a favor de mantenir la convocatòria d’oposicions docents previstes per al 2021
  • També es manifesta en favor d’un procés segur i amb totes les garanties front als contagis de la Covid-19

28/10/2020.
Oposicions segures

La FE CCOOPV s’ha dirigit novament a la seua afiliació per consultar el posicionament que defensarà en mesa sectorial.

El sindicat ja vàrem fer dues consultes el curs passat entorn a les oposicions, una a la nostra afiliació i altra oberta a tot el professorat i centres educatius en general. A partir d’aquestes el posicionament fou clar en favor de les oposicions massives, per l’estabilitat de les plantilles als centres, per l’estabilitat laboral del professorat i en favor de la millor qualitat educativa per a l’alumnat.

D’altra banda, en aquestes consultes el 90% opinà que el procés d’oposicions va interferir en més o menys mesura en el final de curs del seu centre i que les dificultats per part dels tribunals foren, principalment, referides a la manca de temps per fer les correccions, especialment de la primera prova, a banda d’alguns problemes amb les rúbriques i altres amb desplaçaments i horaris. En aquest sentit, una proposta àmpliament compartida fou la d’avançar l’inici de les proves, amb un calendari més ample que alleugere la tasca dels tribunals i done majors garanties a les persones opositores.

Precisament amb aquest objectiu, Conselleria d’Educació ens ha lliurat una proposta de calendari d’oposicions que avança l’inici de les proves al mes de març i que serà negociada en mesa sectorial aquest dijous, 29 d’octubre.

Recordem que aquesta convocatòria d’oposicions estava prevista per al curs passat i fou endarrerida a causa de la irrupció de la pandèmia.

Com la crisi sanitària ens dóna un context diferent al curs passat, el sindicat hem tornat a consultar a la nostra afiliació per valorar aquesta proposta de calendari per al procés d’oposicions i portar-la a la mesa sectorial. El resultat ha estat el següent:

-Vora el 80% es mostra a favor de mantenir la convocatòria d’oposicions prevista per al present curs.

-La majoria de les persones enquestades, més del 60%, veuen precipitat l’inici de les proves segons la proposta de Conselleria, a finals de març.

Per tant, la FE CCOOPV considerem que Conselleria no ha de permetre que la crisi del coronavirus acabe per endarrerir més l’accés al treball estable a milers de treballadors i treballadores i, en consonància amb allò que ens demana l’afiliació, proposarem en mesa sectorial que el desenvolupament de les proves tinga lloc al mes de maig, tenint en compte l’anunciada declaració d’estat d’alarma.

Fem una proposta ponderada amb la qual consolidem la convocatòria d’oposicions, que tinga en compte la cautela derivada de l’anunciat estat d’alarma, descongestionem la realització de les proves afavorint la prevenció dels contagis, els tribunals podran treballar amb més marge de temps i millors condicions i les persones opositores tindran majors garanties.

Ara més que mai, s’ha vist que els serveis públics són fonamentals per donar una eixida justa i solidària a la situació de crisi patida per moltes persones d’aquest país.

El sindicat ens adrecem al professorat interí per traslladar la nostra solidaritat i suport. Volem oposicions segures i que donen estabilitat laboral per al professorat.

Per últim, recordem que la FE CCOOPV donem suport a les persones que participen en el procediment, siga com a aspirants o com a membres de tribunals i comissions, i posa a la seua disposició el correu ccootajuda@pv.ccoo.es per a resoldre dubtes i problemes.