Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La FECCOOPV presenta una queixa al Síndic de Greuges davant la discriminació al personal educador d’educació infantil per part de l’administració

Aquesta acció exigeix que el Govern Valencià complisca els acords subscrits fa més de dos anys

18/11/2020.
    Resistència

El personal Educador d’Educació Infantil desenvolupa la seua activitat professional en Escoles Infantils de la Generalitat atenent alumnat de primer cicle d’Infantil (0 a 3 anys) i en Col·legis d’Educació Infantil i Primària atenent alumnat de 2 a 3 anys.

És un col·lectiu fortament feminitzat (més del 90% dels seus components són dones) i per això històricament discriminat, tant laboralment com salarial, per haver assimilat la seua tasca a la purament assistencial.

L’any 2010 (Llei 10/2010 de la Funció Pública Valenciana) es requeria per al desenvolupament d’aquests llocs el títol de Batxiller i per això es classificaren dintre de l’estructura administrativa en el GRUP C.

Però la gradual professionalització de la tasca d’aquest personal ha suposat que l’Administració haja vingut exigint per al seu acompliment la titulació de Tècnic Superior en Educació Infantil, tant en convocatòries d’oposició com en borses de treball.

No obstant això, aquesta exigència de titulació superior (de major nivell a la requerida en la Llei 10/2010) no ha comportat també la reclassificació d’aquests llocs de treball al GRUP B. Açò suposa que al personal Educador d’Educació Infantil se li requereix una titulació superior (Tècnic Superior) però se li paga com si no la tingués (GRUP C).

Per a esmenar aquesta situació discriminatòria l’Administració i la FECCOOPV (juntament a altres organitzacions sindicals) signaren un “Pacte de millora de les condicions laborals” en juliol de 2018, que contemplava la reclassificació al grup B d’aquest personal.

I, conseqüentment, el Ple del Consell, en 2019, destinà una partida pressupostària específica per al compliment d’aquesta reclassificació, vinculant a més aquesta pujada “a la desaparició de la bretxa salarial en aquells sectors fortament feminitzats” com el que ens ocupa.

De manera que la Administració Valenciana

Exigeix titulació de Tècnic Superior a les Educadores i Educadors Infantils, per damunt de la marcada en la Llei 10/2010.Ha pactat (Acord de 2018) que aquesta exigència de titulació requereix una reclassificació dels actuals llocs de treball al grup B.Disposa des de fa més d’un any i mig de la dotació pressupostària necessària per a procedir a aquesta reclassificació.

No obstant el Govern Valencià no ha fet RES encara d’allò que acordà, continuant per tant la discriminació d’aquest personal i engrandint la bretxa salarial de gènere que volia combatre amb aquesta reclassificació.

Per tot açò, la FECCOOPV ha sol·licitat formalment al Síndic de Greuges que intervinga davant l’Administració Valenciana i la inste a que porte a cap la reclassificació dels llocs d’Educadores i Educadors Infantils al Grupo B en compliment de l’acordat i a la major brevetat possible.