Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

FE CCOOPV demanem més recursos per a una correcta ventilació de les aules front la Covid-19

• La FE CCOOPV valorem positivament que es facen indicacions als centres educatius amb mesures de ventilació per a minimitzar els riscos de contagi
  • El sindicat veiem insuficient la dotació de 8 mil aparells de purificació d'aire portàtils, amb filtre HEPA H13
  • Demanem un estudi de les necessitats reals dels centres educatius davant els problemes derivats de la ventilació creuada de les aules en ple hivern

01/12/2020.
Ventilació

Conselleria d'Educació Cultura i Esport ha enviat als centres educatius la Guia per a la Ventilació en Aules, la qual segueix les recomanacions de la Guia de la Universitat de Harvard, centrada en com s'han de ventilar les aules per a reduir el risc de contagi per COVID-19 per via aèria, donant pautes per a la correcta ventilació de les aules.

En aquesta guia s'estableix que, "quan no siga possible recórrer a cap mesura de ventilació (es recomana la ventilació natural creuada) o aquesta siga insuficient, s'ha de purificar l'aire amb equips proveïts de filtres HEPA".

La FE CCOOPV valorem positivament que es facen indicacions als centres educatius amb mesures de ventilació que ajuden a minimitzar els riscos de contagi.

El sindicat també celebrem la mesura anunciada pel Consell de dotar amb 8 mil aparells de purificació d'aire portàtils, amb filtre HEPA H13. Aquesta és una mesura que la FE CCOOPV hem reivindicat des del mes d'octubre passat, en previsió de les complicacions climatològiques del període hivernal respecte a la correcta ventilació de les aules. Recordem que no totes les aules compten amb una correcta climatització i a vegades tampoc amb ventilació natural creuada.

No obstant això, valorem com a insuficient la dotació de 8 mil aparells purificadors i esperem que aquesta dotació siga sensiblement augmentada, ja que la baixada de temperatures pròpia de l'hivern i l'augment de pluges, en ocasions dificultarà moltíssim la ventilació natural. Recordem que, especialment en les poblacions on el fred és més intens, aquest pot provocar refredats, afonies, malalties del sistema respiratori i fins i tot febre. A més, és necessari poder gaudir de confort tèrmic per tal de propiciar el benestar d'alumnat i professoratl a l'activitat docent.

També veiem necessàries unes instruccions més precises que ajuden a valorar de manera senzilla la conveniència o no de l'ús de les màquines purificadores en determinats moments i que també determinen en qui recau la decisió d'establir el seu ús.

Finalment, des de CCOO instem al Consell a la realització d'un estudi de les necessitats reals dels centres educatius en seguretat i salut laboral respecte als greus problemes als quals ens enfrontarem en ple hivern amb la ventilació creuada de les aules. Principalment en les zones geogràfiques on es pateixen alts nivells d'humitat i baixes temperatures.