Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

Després de vora dos anys, es constitueix el Fòrum d’Universitats

La FECCOOPV seguirem sol·licitant i instant a que es convertesca en una Mesa de Negociació

11/01/2021.
    Desbloqueig Fòrum d'Universitats

Dilluns 11 de gener està convocada la sessió constitutiva del Fòrum de Diàleg en l’àmbit de les universitats públiques valencianes.

Dels punts de l’ordre del dia fixat, com a sindicat en destaquem tres:

- Conveni col·lectiu: esperem que se’ns informe que finalment s’han eliminat els obstacles que impedien la seua aplicació. El preacord està signat i, per tant, insistirem en el fet que cal ratificar-lo.

- Retribucions addicionals del personal universitari docent i investigador. Entenem que aquest punt passa per la modificació del Decret valencià del professorat i que qualsevol modificació implica negociació amb el representants dels treballadors i les treballadores.

- Avantprojecte de llei del personal universitari docent i investigador. El posicionament en contra de CCOO davant aquest avantprojecte presentat pel Ministeri d’Universitats ha estat contundent des de l’aparició del primer esborrany. Insistim en el fet que el Ministeri no negocia i que les successives redaccions comporten un empitjorament de les condicions laborals del personal docent i investigador.

Com a punt essencial, en trobem a faltar dos íntimament relacionats: model d’universitat i model de finançament. La Conselleria ha d’explicar quin model d’universitat vol, quin és el seu pla de finançament i de quina manera s’articularà. Solament amb aquest eix bàsic podrem articular un diàleg honest.

Per últim insistim que cal crear l’espai real per a discutir els problemes de les universitats valencianes, negociar i arribar a acords. Aquest espai no és altre que la Mesa Sectorial d’Universitats que mai no podrà ser substituïda per aquest fòrum.