Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

Xelo Valls reelegida Secretària General d’una FE CCOO PV feminitzada i rejovenida

• La nova direcció del sindicat, encapçalada per Xelo Valls, ha rebut el suport del 97’3% dels delegats i delegades a l’XI Congrés amb un projecte renovat per continuar liderant el sindicalisme de classe i participatiu.
  • El nou projecte presenta línies d’acció per un ensenyament en valencià, inclusiu, feminista, igualitari i sostenible entre d’altres.

08/05/2021.
Nove Executiva FECCOOPV

Xelo Valls ha estat reelegida Secretària General de la Federació d’Ensenyament de CCOO PV amb el suport del 95’89% d’un Congrés celebrat en Gandia els dies 7 i 8 de maig, on també s’ha escollit a les persones que formaran part de la nova Comissió Executiva del sindicat, així com les delegacions que participaran en el XIII Congrés de la FE CCOO i el XII Congrés de CCOO PV. Tot amb els espais i recursos adaptats a les necessitats que la situació sanitària requereix.

El nou equip de direcció del sindicat s’ha presentat a l’elecció amb un projecte que aglutina propostes al voltant de quatre fils conductors:

-         Fil roig: sindicalisme de classe i participatiu.

-         Fil groc: dret a l’educació, inclusió i drets lingüístics.

-         Fil morat: igualtat, dona i polítiques LGTBI.

-         Fil verd: emergència climàtica, defensa del medi ambient i salut laboral.

La societat és canviant i planteja nous reptes educatius que precisen de noves respostes que miren al futur. La FE CCOO PV avança en aquest Congrés cap a un sindicat rejovenit, amb noves dinàmiques de treball col·lectives adaptades a les TIC i posicionat netament enfront del patriarcat i amb propostes educatives que desenvolupen noves masculinitats.

L’escola inclusiva, el desenvolupament de la LOMLOE, les oposicions segures enfront de la temporalitat, la precarietat als sectors privats, el conveni d’universitats, drets lingüístics, l’educació preobligatòria, personal educador, escoles d’adults, la igualtat de gènere, coeducació, defensa dels drets humans LGTBI+, implantació del pla de sostenibilitat del sistema educatiu valencià, centres educatius ecosostenibles i amb la figura de coordinació  mediambiental, formació tant en espais escolars com no escolars, etc. són algunes de les línies de treball plantejades de cara a la projecció del sindicat al món educatiu i social del País Valencià.

El XIé Congrés de la FE CCOO PV ha comptat amb salutacions del SG de CCOO Unai Sordo, del Conseller d'Educació, Vicent Marzà, la vicepresidenta del Consell Mónica Oltra, la Consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, del Secretari Autonòmic d'Educació, Miguel Soler i la Presidenta del Consell Escolar del País Valencià, Rosa Cañada, entre d’altres. També d'organitzacions socials educatives com ara la Confederació de FAMPAs Gonçal Anaya, Unió de Cooperatives d’Ensenyament Valencianes, Escola Valenciana i Acció Cultural del País Valencià, junt amb la presència de Compromís, Podem PV, EUPV, ERPV, FEU, Acontracorrent i BEA. Al llarg de les sessions també han intervingut Juan Cruz, Secretari General de CCOO PV, José Mª Ruiz, Secretari d’Ensenyament Públic no Universitari de la FECCOO així com Empar Pablo Secretària de Comunicació de la Confederació Estatal de CCOO.