Federació d'Educació de CCOO PV | 20 d?abril 2024.

La FECCOOPV exigeix en el seu congrés la creació de la mesa general d’universitats al PV

Una de les resolucions aprovades per unanimitat en l’11é Congrés de la FECCOO demana que, una vegada aprovada la nova Llei de la Funció Pública Valenciana, es constituïsca la Mesa General d’Universitats exigida durant anys.

19/05/2021.
    La negociació és la clau

Demà dijous 20 de maig entra en vigor a Llei de la Funció Pública Valenciana recentment aprovada per les Corts (Llei 4/2021). Aquesta llei recull la creació de la Mesa General d’Universitats exigida durant anys per part de FECCOOPV i que, en principi, no havia estat contemplada en la seua redacció. Les esmenes introduïdes per la nostra federació tant en la Mesa General de Negociació com durant el tràmit parlamentari han contribuït a fer possible la concreció d’aquest nou espai essencial per abordar qüestions que ens permetan regular i harmonitzar les condicions laborals de PAS i PDI de les universitats valencianes.

Com va recollir una de les resolucions aprovades per unanimitat durant el recent congrés de la Federació d’Ensenyament (Gandia, 7 i 8 de maig), ara que ja comptem amb el reconeixement normatiu, cal posar-lo en marxa el més aviat possible tal atenent al que disposa l’article 186 de la Llei esmentada

Des de la FECCOOPV considerem com a prioritaris temes com ara la ratificació del Conveni Col·lectiu del Personal de les Universitats Públiques Valencianes, ja negociat i pendent d’aplicació malgrat el compromís de l’administració autonòmica o la revisió del Decret 174/2002, de 15 de octubre, sobre Règim i Retribucions del Personal Docent i Investigador Contractat Laboral de les Universitats Públiques Valencianes i sobre Retribucions Addicionals del Professorat Universitari.

A més a més, esperem que, finalment, la Conselleria d’Universitats presente als agents socials quin és el seu model d’universitat i quin és el marc de finançament que pensa implementar. Aquest és un tema essencial. Portem més d’un any a l’espera de l’estudi que està duent a terme una comissió d’experts i considerem que la qüestió es inajornable més encara en l’actual context postpandèmic on pensem que part de les claus de la recuperació resideixen en el potencial que la universitat pública hi pot aportar.

És el moment de reforçar a través la negociació de les condicions de les treballadores i els treballadors de les universitats valencianes i aprofundir en la nostra aposta per una universitat valenciana pública i de qualitat.