Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

CCOOPV, la FECCOOPV junt amb ACPV i l’Associació Tirant demanem més assessories per millorar la implantació dels PLC als centres educatius

    També hem demanat un major seguiment i control en la posada en pràctica de la llei de Plurilingüisme.

    02/06/2021.
    Reunió amb la Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació

    Reunió amb la Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació

    Les diferents entitats compartim el nostre compromís pel valencià i des dels diversos posicionaments apostem fermament per la defensa de la llengua i la normalització del seu ús social, tot reivindicant el seu valor cohesionador. Considerem que en l’àmbit educatiu no es poden fer passos enrere amb el valencià i que les lleis han d’esdevindre garantia jurídica plena.

    Dimarts 1 de juny de matí, ens hem reunit amb la Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació, que està portant a terme la implantació de la llei de Plurilingüísme als centres educatius valencians per fer-li arribar les nostres inquietuds compartides, polsar l’estat de la qüestió pel que fa a l’aplicació de la llei i promoure el diàleg. Hem demanat a la D.G. com s’ha respost als reptes plantejats en els centres educatius que reclamaven més presència del valencià i com ha estat la situació en centres de zones de domini lingüístic castellà. En la reunió ens ha acompanyat Escola Valenciana.

    CS CCOOPV, la FECCOOPV, Acció Cultural del País Valencià i l’Associació Tirant hem valorat que el marc legislatiu ha de facilitar la vertebració del territori des del punt de vista lingüístic, així com la no segregació de la població escolar per motius de llengua. En aquest sentit considerem que l’actual llei pot ser un instrument que ho permeta.

    En sintonia amb els objectius a aconseguir, la informació compartida per part de l’Administració ens fa pensar que els PLC poden arribar a ser un instrument útil per a vehicular el plurilingüisme ja que no sols demanen uns percentatges administratius, sinó que permeten dissenyar i configurar els diferents escenaris d’aprenentatge.

    Valorem positivament que l’administració s’haja reunit amb tots els ies signataris del manifest per mirar de resoldre les seues reivindicacions. També valorem positivament que el plurilingüisme haja entrat definitivament en tots els centres sostinguts amb fons públics, així com en totes les etapes, fent menció específica en la Formació Professional.

    No obstant això, i així ho hem reivindicat, l’aplicació de la llei ha d’anar acompanyada d’una inversió en assessories i en mecanismes de control i de seguiment. Considerem que s’haurien de doblar el nombre d’assessories i que l’administració ha de permetre flexibilitzar l’aplicació de la llei en aquells centres que aposten per anar a màxims de valencià.

    TE Gener 2018: Rejovenir i feminitzar el sindicat
    TE Desembre 2017:Acord per a la millora de l
    TE Juny2017 NÚM 359: Drets educatius i laborals. Seguim avançant
    TE Novembre 2016 NÚM 358: Mobilització per derogar la LOMCE, participació per enfortir el sindicat

    TE ENSENYAMENT 2018 VALENCIÀ

    Última entrada: 20 febrero 2018 [Veure últim número] [Veure col?lecció completa]