Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

Cal més personal d’Orientació Educativa i negociar tot el mapa de recursos

• La FE CCOO PV reclama les dades concretes de dotació per als centres educatius
  • El canvi d’enfocament cap a una educació més inclusiva passa per una atenció socioeducativa integral que beneficie a tot l’alumnat
  • Cada centre educatiu complet ha de comptar amb almenys una persona d’Orientació Educativa i augmentada a més segons les necessitats i unitats

09/06/2021.
Orientació Educativa

Aquest dijous, 10 de juny, Conselleria d’Educació i els sindicats amb representació en la mesa sectorial negociarem el projecte pel qual han de determinar-se els criteris de creació de llocs de professorat de l’especialitat d’orientació educativa als equips d’OE i la creació de les Unitats Especialitzades d’Orientació.

El projecte d’Ordre que negociarem ens deixa molts dubtes com ara el procediment de selecció del personal, funcions per determinar, criteris per a la dotació de recursos o per a la creació d’Unitats Especialitzades d’Orientació, que amb la proposta inicial de Conselleria deixen sense aquestes unitats a les comarques interiors de València i Castelló.

El sindicat considerem que el Decret d’Orientació vingué per a donar un canvi d’enfocament cap a una educació més inclusiva i recordem que el nostre sindicat des del primer moment valoràrem com a necessari un substanciós augment de recursos que de moment no veiem reflectit en aquesta proposta. D’altra banda, considerem que aquest augment de plantilla es podria donar de forma progressiva, però en qualsevol cas caminant fermament cap al model d’escola inclusiva que volem.

Quan la FE CCOO PV parlem d’inclusió ho fem per a tot l’alumnat i és moment de donar passos concrets. No volem una simple transposició del personal dels SPEs als centres educatius, sinó una reorganització dels equips d’orientació que atenga una inclusió educativa real als centres amb tots els recursos necessaris.

Demanarem en la mesa sectorial que tots els centres complets compten almenys amb una persona d’especialitat d’Orientació Educativa per conduir tasques que milloren la capacitat d’inclusió dels centres i en benefici de tot el seu alumnat. A partir d’aquest recurs fixe, les places d’especialitat d’OE als centres hauran de ser augmentades segons les necessitats i la quantitat d’alumnat amb necessitats educatives especials.

D’altra banda, considerem que a més del personal d’orientació, és necessari negociar tot el mapa de recursos i totes les especialitats implicades per garantir que el canvi de model avance cap a una educació més inclusiva.