Federació d'Educació de CCOO PV | 18 d?abril 2024.

Acord per a la reducció de la temporalitat: aclariments sobre la modificació del Real Decret d’ingrés i accés docent

CCOO denuncia la campanya de desinformació existent

15/07/2021.
    CCOO denuncia la campaña de desinformación procedente de determinadas organizaciones

La Federació d’Ensenyament de CCOO considera necessari explicar una sèrie de qüestions relatives a l’Acord per a reduir la temporalitat en el sector públic i per a l’estabilització del personal interí, en concret sobre la negociació amb el Ministeri d’Educació per a la modificació del Real Decret 276/2007 d’ingrés i accés docent, de manera que es pose límit a la campanya de desinformació realitzada des de determinades instàncies.

- L’esborrany que s’està difonent de modificació del RD 276/2007 és un document anterior a la signatura de l’Acord amb Funció Pública, per descomptat sense l’aval de cap organització sindical i, a més, desfasat. Entenem que la seua difusió ara és interessada amb l’objectiu de danyar l’acord i la negociació amb el Ministeri d’Educació. CCOO no entén aquestes intencions i en què poden beneficiar a qui de veritat vol aconseguir èxits per afavorir al professorat interí.

- A CCOO, i a la resta de sindicats de la Mesa de Negociació Docent, li consta que el Ministeri d’Educació ha modificat les seues intencions sobre aquesta qüestió, especialment després de l’Acord signat amb Funció Pública, i es va a obrir un procés de negociació per a complir i concretar allò disposat en eixe pla de xoc per a reduir la temporalitat i estabilitzar l’ocupació. En concret, sobre les condicions dels processos de concurs-oposició, es marca la necessitat de simplificar la fase d’oposició i agrupar proves, i s’obliga a convertir el pes de l’experiència en majoritari en la fase de concurs dels processos selectius.

- CCOO porta temps proposant eixa simplificació de la fase d’oposició, la reducció de proves i, en qualsevol cas, el seu caràcter no eliminatori. En la fase de concurs, CCOO també ha proposat sempre l’increment del pes de l’experiència i que la puntuació assignada no ha de poder ser substituïda per altres mèrits.

- CCOO tampoc va a acceptar cap element que incremente els requisits o les traves en els processos selectius.

- També s’està intentant difondre la idea de que l’Acord implica que el professorat interí rebrà la indemnització i serà expulsat del sistema. Res més lluny de la realitat, doncs, en qualsevol cas, el professorat interí que no supere els processos selectius continuarà en les listes d’aspirants a interinitat existents i podrà seguir sent contractat. D’altra banda, res en l’Acord implica que s’hagen de modificar, en cap aspecte, els acords existents de regulació de llistes. No obstant, CCOO seguirà actuant per a millorar aquestes regulacions sempre amb l’objectiu d’afavorir al professorat interí i especialment a aquells col·lectius més vulnerables o d’especial consideració.

CCOO sempre treballa per a buscar solucions reals, segures i eficaces per a posar fi al problema de la precarietat i la temporalitat en el sistema educatiu, per a facilitar que el professorat interí puga obtindre plaça fixa amb garanties i per a que millore les seues condicions laborals.