Federació d'Educació de CCOO PV | 26 d?abril 2024.

CCOOPV demana que els recursos extra per COVID es convertisquen en estructurals

Com a membres de la Mesa del Diàleg Social per a la recuperació Social i Econòmica, convocada per al pròxim 13 de setembre, presentem aquesta petició

06/09/2021.
    Alcem-nos

CCOOPV som signants de l’Acord per a la Recuperació Econòmica i Social, “Alcem-nos”, i amb aquesta legitimitat, demanem la implementació de mesures que avancen cap a una societat més igualitària, cohesionada, crítica, democràtica i amb capacitat de trencar la cronificació.

Tenim la convicció que la crisi sanitària derivada de la pandèmia de la COVID ha de resoldre’s enfortint els serveis públics, els que han estat part de la solució a la situació tan complicada. Aquesta finestra d’oportunitats té una sèrie de compromisos signats entre el Govern Valencià, les organitzacions empresarials i els sindicats més representatius, és a dir CCOO i UGT.

L’educació és una eina fonamental i per això apareix en el text de l’esmentat Acord, com línia estratègica (línia 26 del text). En ella s’estableix baixada de ràtios per al curs ja passat. Però aquesta disminució, que ha estat imprescindible per a assegurar les distàncies de seguretat, ha de quedar-se al sistema educatiu valencià per a poder abordar les complicacions educatives, sempre presents, i les agreujades per la situació anòmala que ha produït la pandèmia.

La inversió del curs passat, el manteniment de plantilla d’aquest curs 2021-2022, ha de mantindre's també a mitjà i llarg termini, dedicant la inversió escaient per poder fer realitat el compromís de millorar la “nova normalitat” objecte d’aquest Acord Social.

CCOO considera que les deficiències que el Sistema Educatiu arrossegava abans de la pandèmia, i que han estat agreujades per aquesta, fan imprescindible que, per a afrontar amb garanties tots els reptes que tenim al davant, s'incremente la inversió, que els recursos extra es convertisquen en estructurals i s’augmenten els recursos destinats a la gestió del personal educatiu dificultats per la pandèmia però que sempre han estat limitats.

Per altra banda, considerem un error la rebaixa de les condicions mínimes acordades en la Conferència Sectorial d'Educació entre el Ministeri i les CCAA. Si alguna cosa ens ha ensenyat la pandèmia, és la necessitat de no escatimar recursos per a afrontar-la i, molt més, en sectors essencials.

Des de la FECCOOPV seguirem reivindicant i vigilant que els compromisos adquirits i signats siguen una realitat als centres educatius i que signifique un enfortiment dels serveis públics.