Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

22 de setembre, Dia mundial d’acció climàtica als centres de treball

La FECCOOPV advoca pel canvi en el model productiu i la seua relació amb l’educació i oferta formativa

21/09/2021.
    Dia Mundial d'Acció Climàtica als Centres de Treball

La Unió Europea ha aprovat el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRYR) i des del nostre punt de vista, ha de ser l’impuls per a que el model productiu canvie cap a un altre que conjugue la dinamització de la productivitat, innovació i coneixement amb la generació d’ocupació decent, millores en el benestar social i el respecte al medi ambient.

L’escenari d’emergència climàtica en el que ens trobem, contrastat pel grups de persones expertes (Grups Intergovernamental d’Experts i Expertes sobre el Canvi Climàtic (IPCC), constata la necessitat urgent d’impulsar una transició cap a una economia més sostenible.

Darrerament hem viscut fenòmens extrems que han costat vides i danys greus a la biodiversitat i el medi ambient i que ha tingut les seues conseqüències en l’ocupació i la vida dels pobles i ciutats.

Ens queden poc més de 9 anys per reduir en un 55% les emissions de diòxid de carboni i menys de 30 per assolir el zero net en 2050. I tot açò amb l’objectiu de que només la temperatura mitjana del planeta augmente 1,5 graus.

Així doncs, tota la societat i per tant també la comunitat educativa i l’administració educativa, ha d’adquirir major compromís per afrontar, mitigar i adaptar-se a les conseqüències del canvi climàtic que afectaran a l’alimentació, la salut, les infraestructures, la disponibilitat de l’aigua, la biodiversitat,....

Els centres educatius són entitats estratègiques mediambientalment com a part de l’activitat laboral i humana, i han d’adaptar-se a esta realitat.

La Confederació Sindical Internacional (CSI) ha convocat com “Dia Mundial d’Acció Climàtica en els Centres de Treball” el 22 de setembre. CCOO som part d’aquesta gran confederació internacional i la FECCOOPV com a part de CCOO volem posar l’atenció en treballadores dels sectors educatius i socioeducatius per a que s’impulsen plans d’acció climàtica i transició energètica que incloguen mesures per a fomentar l’estalvi i l’eficiència energètica, incorporar instal·lacions d’autoconsum amb energies renovables, integrar principis de l’economia circula, implantar plans de mobilitat sostenible i fomentar la formació del personal que hi treballa en estos centres.

Com a part del moviment sindical, la FECCOOPV seguim treballant per a aconseguir que tots els treballs siguen decents i compatibles amb la sostenibilitat del planeta i per a aconseguir un compromís mundial en favor de la transició justa.

El temps s’esgota i nosaltres compartim el compromís amb l’ambició climàtica i la transformació del model econòmic per a qui cap persona es quede enrere.