Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

La FECCOOPV se personarà en el procediment contra la donació de material educatiu en matèria de diversitat i drets humans

Dijous 21 d’octubre a les 12 convoquem concentracions en defensa de la dignitat i l’educació en diversitat

19/10/2021.
    #STOPLGTBIfòbia

El fet sorprenent de denuncia als possibles perills de la lectura educativa i necessària per formar en llibertat i diversitat se suma a altra que ja va tindre lloc contra contra Decret 102/2018 (Protocol TRANS educatiu) que desenvolupa la Llei 8/2017 integral de reconeixement del dret a la identitat i a la expressió de gènere de la CV.

En aquella ocasió, CCOOPV ens personarem en defensa d’un model educatiu democràtic, igualitari i garant del desenvolupament en llibertat de l’alumnat i que protegesca les diversitats i que va ser reconegut pel Tribunal Superior de Justícia en la seua sentència.

Ara, front a l’atac a estes mateixes premises, portarem a terme la personació també, sent fidels al que els nostres Estatuts recullen de defensar als col•lectius que pateixen qualsevol forma de discriminació basada en el sexe, l'orientació sexual o la identitat de gènere i/o l'expressió de gènere, l'edat, la morfologia física, psíquica o sensorial, l'origen ètnic, les conviccions polítiques i/o religioses, així com per qualsevol altra condició o circumstància personal o social.

La defensa de les llibertats i la democràcia està en la nostra identitat, en aquelles persones que ens precediren i lluitaren per enderrocar la dictadura totalitària. Per això, sempre estarem en contra i dempeus front a totes aquelles accions que pretenen encotillar, quan no eliminar, la normalització d’una educació que respecte els drets humans i la democràcia.

A més, instem a la participació de la comunitat educativa el proper dijous 21 a les 12 h a concentrar-se als centres educatius com a mostra de defensa per una educació en la diversitat, en la inclusió i en democràcia. El professorat som garants de l'educació inclusiva com recull la llei educativa d’abast estatal (LOMLOE) i també la Llei de Drets i Garanties de la Infància i Adolescència de la Generalitat Valenciana on s’estableix el dret a la salut i l’educació en inclusió i oberta a la diversitat.

És per això que des de la Federació d’Educació de CCOOPV volem mobilitzar-nos per rebutjar aquestes agressions a l’àmbit educatiu i per defensar els drets de totes i de tots front a aquestes actuacions amb tarannà totalitari.