Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

Les oposicions 2021 han d’incorporar més places i els canvis derivats del Projecte de Llei sobre temporalitat

• La FE CCOO PV demanem augmentar l’OPE amb més places per arribar a l’objectiu del 8% de temporalitat en 2024, incloses les places que s’estimen per a eixir pel procediment de concurs
  • El procediment d’aquesta convocatòria ha de comptar amb les millores que estan negociant-se, com ara la no eliminatorietat de les proves

La negociació de la convocatòria ha d’endarrerir-se per tal d’incloure els canvis derivats de la nova llei de temporalitat previstos per al mes de desembre, però ha de mantindre els terminis pactats iniciant la primera prova en juny

25/11/2021.
Oposicions Info

Habitualment, als mesos de novembre i desembre es negocia en Mesa Sectorial l’ordre de convocatòria de les oposicions docents que s’inicien a finals de curs. D’altra banda, per a enguany està previst l’inici de la primera prova de les oposicions de mestres el 8 de juny amb 2500 places.

En aquests moments el parlament espanyol està tramitant el projecte de llei estatal de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública i aquesta pot afectar als concursos-oposició.

La FE CCOO PV considerem que, abans de negociar l’ordre de convocatòria de les oposicions al País Valencià, és prudent esperar a la publicació de la llei i poder contemplar així les modificacions que d’ella se deriven.

En canvi, no trobem sentit a demanar un ajornament o paralització de les oposicions de mestres quan encara no ha eixit ni tant sols la convocatòria i no tenim cap motiu per a pensar que aquesta no puga desenvolupar-se en els terminis previstos, és a dir, en juny de 2022.

Per tant, la FE CCOO PV demanem:

- Endarrerir la negociació de l’ordre de convocatòria d’oposicions de mestres, però mantenint els terminis ja establerts per a iniciar les proves al mes de juny.

- Augmentar el nombre de places convocades per aconseguir l’objectiu pactat entre sindicats i administració del 8% de temporalitat. En aquest sentit cal recordar que la convocatòria d’enguany incorpora 2.500 places de mestres, quan els càlculs del nostre sindicat estima en 12.400 les places que s’han d’oferir entre primària i secundària fins a 2024 per a reduir la temporalitat al 8%.

- Detectar les possibles places que puguen ser convocades pel procediment de concurs si així es determina en la nova llei.

- Incorporar al procediment d’accés totes les millores que hem plantejat al Ministeri com a model transitori, com ara la no eliminatorietat de les proves o la puntuació màxima de l’experiència al barem.

La FE CCOO PV exigim seguretat jurídica per als procediments del col·lectiu interí i acabar amb les incerteses que està patint.

Per últim, recordem que l’Àrea Pública del nostre sindicat manté una campanya de mobilitzacions en tots els territoris pels serveis públics i la defensa dels drets laborals dels seus treballadors i treballadores.